Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Maliye Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. HAKAN AY |
Dersi Alan Birimler |
Maliye Doktora |
Dersin Amacı |
Tarihi mali olayları, düşünceleri ve sistemleri dönemler itibariyle inceleyip değerlendirmek, tarihin çeşitli dönemlerinde devletlerin değişen kamusal hizmet fonksiyonlarını ve finansman yöntemlerini ortaya koyarak mali düşüncelerin ve görüşlerin yeniden değerlendirilmesi konusunda öğrencilere bilgi ve yorum kabiliyeti kazandırmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Tabakoğlu, A., (1986), Türk Iktisat Tarihi, Dergah Yayinlari, Istanbul |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından interaktif bir şekilde ders anlatma yöntemin yanı sıra öğrencilerin araştırmaları ve konuya ilişkin tartışmalarıyla yürütülür. Bu bağlamda, dersi almakla yükümlü olanların derse katılımı ve derse devamları oldukça önemli olup, dönem içi ve dönem sonu performanslarını belirleyebilecek önemli bir faktördür. Bunun yanı sıra öğrencilerin, kendilerine önceden verilecek olan ilgili kaynakları okumaları ve derse aktif şekilde katılmaları performanslarını olumlu etkileyecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Dersin öğrenme çıktıları, yukarıda belirtilen değerlendirme kriterlerinin tamamı ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
goztepe36@hotmail.com, 533 378 90 48 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi- Çarşamba : 15.00- 17.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|