DERS ADI

: Para Politikası Tartışmaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İKT 6620 Para Politikası Tartışmaları SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İktisat Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. AYLİN ABUK DUYGULU

Dersi Alan Birimler

İktisat Doktora

Dersin Amacı

Öğrencilerin para politikasına ilişkin temel ve güncel tartışmaları hem Türkiye hem de ilgili ülkeler açısından konu ile ilgili orijinal ve güncel literatürden öğrenmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Para politikasının teorik temellerini kavrayabilme
2   Parasal stratejileri ve arkasındaki teorik ilişkileri öğrenebilme
3   Para politikasının amaçlarını merkez bankacılığındaki gelişmeler ışığında analiz edebilme
4   Para politikası alanındaki son dönem gelişmeleri değerlendirebilme
5   Ana akım dışında kalan iktisadî yaklaşımların para politikasına ilişkin tartışmalarını ilgili literatürden hareketle izleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve yönteme ilişkin temel tartışma
2 Para politikasına ilişkin kavramsal tartışma; temel kavramlar, temel tanımlar
3 Para politikasının teorisi: Zaman Tutarsızlığı ve Güvenilirlik Sorunu
4 Para politikasının teorisi: Kurallar ve Keyfiyet Tartışması
5 Güvenilir Bir Para Politikasının Teorik Çerçevesi
6 Para Politikasının Amaçları: Fiyat İstikrarı ve Finansal İstikrar
7 Para Politikasının Diğer Amaçları
8 Hedefleme Stratejileri: Enflasyon Hedeflemesi
9 Enflasyon Hedeflemesi altında açık ve kapalı ekonomilerde Amaç Fonksiyonları
10 Ana Akım Dışında Kalan İktisadî Yaklaşımlar: Makro Ekonomik Açıdan Genel Çerçeve
11 Post Keynezyen Teori ve Para Politikası-I
12 Post Keynezyen Teori ve Para Politikası-II
13 Türkiye de Para Politikası Tartışmaları-I
14 Türkiye de Para Politikası Tartışmaları-II

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Peter Bofinger (2001), Monetary Policy, Goals, Institutions, Strategies, and Instruments, Oxford
University Press.
- Fuat Ercan (2005), Para ve Kapitalizm, Devin Yayıncılık, İstanbul.
- Sayım Işık (2004), Para, Finans ve Kriz, Akçağ Basım yayım ve Pazarlama.
- Carl E. Walsh (2003), Monetary Theory and Policy, The MIT Press.
-Frederic S. Mishkin (2007), Para politikası Stratejisi, Efil Yayınevi.
-Fatih Özatay (2013), Parasal İktisat-Kuram ve Politika, Efil Yayınevi.
-Gülsün Gürkan Yay (2012), Para ve Finans, Teori-Politika, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
-Costas Lapavitsas (2010), Finansallaşma ve Kapitalizmin Krizi, Yordam Kitap.
- Costas Lapavitsas ve Makoto Itoh (2012), Para ve Finansın Ekonomi Politiği, Yordam Kitap.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından klasik (ders anlatma) yöntemin yanı sıra öğrencilerin araştırmaları ve konuya ilişkin tartışmalarıyla yürütülür. Bu bağlamda, dersi almakla yükümlü olanların derse katılımı ve derse devamları özellikle önemli olup, dönem içi ve dönem sonu performanslarını belirleyebilecek önemli bir faktördür. Bunun yanı sıra öğrencilerin, kendilerine önceden verilecek olan ilgili makaleleri okumuş olmaları ve araştırma konularına ilişkin kısa bir özet hazırlamaları performanslarını olumlu etkileyecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin performansı, sunumlar ve sınavlar ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aylin.duygulu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Kitap Okuma 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555555
ÖK.45555555
ÖK.55555555