DERS ADI

: Tarihte Araştırma Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 3011 Tarihte Araştırma Yöntemleri SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HAKKI UYAR

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Tarih alanında akademik araştırmaların nasıl yapılacağı, konu belirleme, kaynaklara ulaşım, bilimsel metin yazımı gibi konuları ele almaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihte Araştırma Yöntemleri nin kapsamı ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olması (D1)
2   Bilimsel bir araştırmanın ve bilimsel bir metnin yazımının nasıl yapılacağını kavraması (D2)
3   Konu seçimi ve kaynaklara ulaşımı açıklaması (D2)
4   Bir akademik araştırmadaki etik değerleri açıklaması (D3)
5   Toplanan akademik malzemeyi analiz etmesi (D4)
6   Araştırma konusunun kapsadığı dönemi ve koşullarını analiz etmesi (D4)
7   Yapılan araştırmayı benzer çalışmalarla kıyaslayarak değerlendirmesi (D6)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Akademik çalışma nedir
2 Konu seçimi, özgünlük ve yapılabilirlik, birinci el kaynaklar
3 Arşivler, kütüphaneler, süreli yayınlar, bibliyografyalar, Tarih araştırmalarında yeni yöntemler : sözlü tarih
4 Kaynakça hazırlama
5 Malzeme toplama, alıntı, özet
6 Metin yazma teknikleri
7 Metin yazımında alıntı, özet ve dipnot, İntihal
8 Metin yazımı I (toplanılan malzemenin tasnifi, yazım aşaması, giriş)
9 Metin yazımı II (içindekiler, orjinallik, kapsam )
10 Metin yazımı III (değerlendirme)
11 Yazılan metnin akademik analizi I
12 Yazılan metnin akademik analizi II
13 Yazılan metnin akademik analizi III
14 Yazılan metnin akademik analizi IV

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

http://www.devletarsivleri.gov.tr
Mahmut Çetin, Çalıntı Polemikleri, Biyografi Net, İstanbul, 2005.
Robert A. Day, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır , TÜBİTAK yay., Ankara, 2003.
Y. Hakan Erdem, Tarih-Lenk, Doğan Kitap, İstanbul, 2008.
Nihat Falay, Türkiye Ekonomisi Bibliyografyası (1929-1976), İstanbul, 1977.
Kent Araştırmaları Bibliyografyası, Tarih Vakfı yay., İstanbul, 2001.
Murat Koraltürk, Osmanlı Ekonomik ve Toplumsal Tarihine İlişkin Türkçe Makaleler Bibliyografyası Denemesi (1910-1997), Creative yay., İstanbul, 1998.
Enver Koray, Türkiye Tarih Yayınları Bibliyografyası, 4 cilt, İstanbul, 1987.
Orhan Özacun, CHP Bibliyografya Denemesi, İstanbul, 1993.
Orhan Özacun, CHP Halkevleri Yayınları Bibliyografyası, İstanbul, 2001.
Cavit Orhan Tütengil, Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Metod, İÜ İktisat Fak. Yay., İstanbul, 1971.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-7: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: 301 87 43 hakki.uyar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.245
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75