DERS ADI

: İmparatorluktan Günümüze İç İsyanlar ve Islahat Hareketleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 3080 İmparatorluktan Günümüze İç İsyanlar ve Islahat Hareketleri SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ GÜLSÜM TÜTÜNCÜ UĞURLUBAY

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Tarihsel süreç içerisinde isyanların Osmanlı imparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti de vuku bulan isyanların yapısının tanınması ve değerlendirilmesi dersin amacıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarih boyunca isyanların temel nitelikleri üzerine bilgi sahibi olması
2   Osmanlı imparatorluğunda vuku bulan isyanlar hakkında bilgi sahibi olması
3   İsyanların Osmanlı imparatorluğunun siyasi, idari ve toplumsal yapısında neden olduğu dönüşümleri kavraması
4   Türkiye Cumhuriyeti de vuku bulan isyanları hakkında bilgi sahibi olması
5   İsyanların Türkiye cumhuriyeti nin siyasi, idari ve toplumsal yapısındaki etkileri kavraması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarih Boyunca İsyanlar İsyanların Sebep ve Nitelikleri
2 Osmanlı İmparatorluk Yönetimi Osmanlı nın Siyasi ve Sosyal Yapısı, Merkez-Çevre İlişkileri
3 Yeniçeri Ayaklanmaları Yeniçeri ayaklanmalarının Genel Nitelikleri ve Bastırılma Yöntemleri
4 Yeniçeri Ayaklanmaları - I Buçuktepe Vakası, İstanbul Ayaklanması
5 Yeniçeri Ayaklanmaları - II Yenibahçe Ayaklanması, Beylerbeyi Vakası
6 Yeniçeri Ayaklanmaları - III Patrona Halil ve Kabakçı Mustafa Ayaklanmaları
7 Milli Mücadelede İç İsyanlar - I Aznavur ve Düzce Ayaklanmaları
8 Milli Mücadelede İç İsyanlar - II Yenihan Ayaklanması
9 Milli Mücadelede İç İsyanlar - III Yozgat Ayaklanmaları
10 Milli Mücadelede İç İsyanlar - IV Konya Ayaklanması ve Çerkez Ethem Ayaklanması
11 Türkiye Cumhuriyetinde İç İsyanlar - I Menemen İsyanı
12 Türkiye Cumhuriyetinde İç İsyanlar - II Şeyh Said İsyanı
13 Ara sıanv
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Erdoğan Tokmakçıoğlu, Osmanlı İmparatorluğu nda İsyanlar, Darbeler, Baskınlar
Ergün Aybars, Yakın Tarihimizde Anadolu Ayaklanmaları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Metin Okuma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize
Final

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Derse katılmamış olmak geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tutuncugulsum@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14433334
ÖK.2343344
ÖK.34443334
ÖK.443434534
ÖK.543444