DERS ADI

: Türk-İslam Devletleri Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 2039 Türk-İslam Devletleri Tarihi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Tarih
Tarih (İÖ)

Dersin Amacı

Türklerin İslamiyete geçiş süreçleri, İdil Bulgarları, Tolunoğulları ve İhşitlerle başlayan Türk-İslam devletlerinin (Karahanlılar, Gazneliler, Memluklar, Harezmşahlar, Altınorda) tarihlerinin öğrenilmesi ve kavratılmasıdır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türklerin İslam ı kabul etme süreçlerini analiz edebilmesi
2   İlk kurulan Türk İslam devletlerinden Tolunoğulları, ihşitler, İdil Bulgarları, Karahanlılar hakkında bilgi sahibi olması
3   Gazneliler, Harezmşahlar, Memluklar, Altınorda, Timurlular hakkında bilgi sahibi olması
4   İlk Türk-İslam devletlerinin Türk ve dünya tarihindeki yerini ve önemlerini kavraması
5   İlk Türk-İslam devletlerinin maddi kültür mirası ve sanat eserlerini tanımlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türklerle Müslüman Araplar arasındaki ilk ilişkiler
2 Türkler in İslamiyet i kabulü
3 Tolunoğulları ve İhşitler
4 İdil Bulgarları
5 Karahanlılar I
6 Karahanlılar II
7 Ara sınav
8 Gazneliler
9 Harezmşahlar
10 Memluklar
11 Altınorda devleti
12 Timur devleti
13 Babürlüler
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. E. Merçil, Müslüman Türk Devletleri Tarihi, TTK yay., Ankara 1997.
2. N. Yazıcı, İlk Türk İslam Devletleri Tarihi, Ankara 2008
3. A. N. Kurat, IV-XVIII. Yüzyıllarda Karadeniz in Kuzeyindeki Türk Kavimleri ve Devletleri, Ankara 1972.
4. R. Genç, Karahanlı Devlet Teşkilatı, İstanbul 1981.
5. W. Barthold, Moğol İstilasına Kadar Türkistan, çev., İstanbul 1981.
6. Doğuştan Günümüze Büyük İslam tarihi Ansiklopedisi
7. E. Merçil, Gazneliler, TTK, Ankara 1992.
8. Z. Velidi Togan, Umumi Türk Tarihine Giriş, İstanbul 1970.
9. C. Borckelmann, İslam Milletleri ve Devletleri Tarihi, çev. N. Çağatay, Ankara 1964.
10. V. V. Barthold, Orta Asya Türk Tarihi Hakkında Dersler, haz. K. Yaşar Kopraman- İ. Aka, Ankara 1975.
11. İ. Aka, Timur ve Devleti, TTK Yay., Ankara 1995

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize
Final

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.das@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1445
ÖK.2445
ÖK.3445
ÖK.4445
ÖK.5445