DERS ADI

: İktisadi Doktrinler Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 4036 İktisadi Doktrinler Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ GÜLSÜM TÜTÜNCÜ UĞURLUBAY

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Bu dersin amacı iktisadi düşüncenin gelişimini ana parametreler üzerinden aktarmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Eski yunan ve Roma dünyasında iktisadi düşüncenin gelişimine katkısını ana hatlarıyla belirtmek
2   2. Ortaçağda etkili olan iktisadi düşünceyi izah etmek
3   3. Merkantalizm, fizyokratik iktisadi düşünce, klasik iktisat, yeni iktisat, Marksist iktisadi düşünce gibi iktisadi düşüncenin gelişiminde katkısı olan teori ve doktirinleri aktarmak
4   4. Modern çağa gelinceye kadar etkili olan iktisadi düşünce ve teorileri karşılaştırmak
5   5. Günümüzün ekonomik sorunları karşısında belli başlı düşünce okullarının durumunu değerlendirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konunun tanıtımı, ders kaynakları ve kaynak kritiği. Sunum ve tartışma
2 Eski Yunan ve Romada iktisadi düşünce Sunum ve tartışma
3 Dinsel iktisadi düşünce Sunum ve tartışma
4 Merkantalizmin veya ticaret kapitalizmi döneminin iktisadi düşüncesi Sunum ve tartışma
5 Merkantalistler ve klasikler arası iktisadi düşünce Sunum ve tartışma
6 Fizyokratik iktisadi düşünce Sunum ve tartışma
7 Klasik iktisadi düşünce Sunum ve tartışma
8 Ricardo sonrası klasik iktisat Sunum ve tartışma
9 Yeni İktisat Sunum ve tartışma
10 Tarihçi okul Sunum ve tartışma
11 Marksist iktisadi düşünce Sunum ve tartışma
12 Günümüzdeki iktisadi düşünce Sunum ve tartışma
13 Ara sına
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Mehmet Selik, 100 Soruda İktisadi doktirinler tarihi,Gerçek Yay., İstanbul, 1973.
2. Recep Kök, İktisadi Düşünce, Kavramlarının Analitik Evrimi, İzmir, 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ. 4-5 Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ. 4-5 Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahar.arslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.344
ÖK.44
ÖK.54