Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. BİLGİN ÇELİK |
Dersi Alan Birimler |
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Tarık Zafer Tunaya nın II. Meşrutiyet i cumhuriyetin laboratuarı olarak değerlendirdiği dikkate alınacak olursa Meşrutiyetin sağladığı birikimin önemi daha iyi anlaşılacaktır. Bu dönem, Osmanlı modernleşmesinin son durağı olarak değerlendirilebileceği gibi, ulus devlete geçiş sürecinin de başlangıcı olarak kabul edilebilir. Cumhuriyetin kadrolarının meşrutiyet deneyiminden kazandıklarının devrim sürecine etkisinin anlaşılabilmesi, meşrutiyet döneminin siyasal, kültürel ve sosyo-ekonomik birikiminin irdelenmesi ile mümkün olabilir. Bu nedenle Meşrutiyet döneminin özelliklerini ve sorunlarını bilmek, Cumhuriyeti anlamayı kolaylaştıracaktır. Türk Siyasal hayatının en önemli aşamalarından biri olan Meşrutiyetin demokrasi, özgürlükler ve parlamenter yaşamın gelişimindeki katkısının yanı sıra bu dönemde yaşanan kimlik ve ideoloji arayışlarının yarattığı sorunların iç ve dış gelişmelere etkisi de dönemin incelenmesi ile anlaşılacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
İlan Edilecektir. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Tel: 3018747, bilgin.celik@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı: 13.00-13.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|