DERS ADI

: Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇSH 5007 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği I ZORUNLU 2 4 0 10

Dersi Veren Birim

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde yer alan temel kavramlardan; pediatri hemşireliği, aile, bağışıklama, beslenme, Türk çocuklarının durumu, Türkiye'de çocuğun yeri - değeri konuları tartışılarak, öğrencide ülke gerçekleri ışığında çocuk bakımında bütüncül anlayışın gelişmesi amaçlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları hemşireliği nde yer alan temel kavramları kavrama
2   Dünyada ve Türkiye deki çocuk sağlığı durumunu değerlendirebilme
3   Çocuğa verilen sağlık hizmetlerini değerlendirebilme/eleştirel gözle bakabilme
4   Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği nde Yer alan temel kavramları çocuk ve ailesinin bakımında kullanabilme
5   Çocuğun bakımını planlarken pediatri hemşeriliğin temel kavramlarını sentezleyerek bütüncül bir bakım oluşturabilme
6   Çocuğa ve ailesine bütüncül bakım anlayışı ile bakım verebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pediatri Hemşireliği
2 Pediatrik Tanılama
3 Pediatrik Tanılama
4 Pediatri Hemşireliği ve Yasal ve Etik Konular
5 Aile ve Aile Merkezli Bakım
6 Beslenme (0-3 yaş + Anne sütü)
7 Beslenme (0-3 yaş + Anne sütü)
8 Beslenme (3-18 yaş)
9 Beslenme (3-18 yaş)
10 Bağışıklama
11 Ağrı Yönetimi
12 Çocuk Suistimali ve İhmali
13 Çocuk Hemşireliğine Kültürel Yaklaşım
14 Çocuk Hemşireliğine Kültürel Yaklaşım

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yabancı kaynaklar :
1. Potts, NL, Mandleco BL. (2002). Pediatric Nursing Caring for Children and Their Families. Delmar. USA
2. Kirby DD. (2004) Parenting Stres. Yale University Press
http://site.ebrary.com/lib/deulibrary/docDetail.action docID=10167893&p00=pediatric+nursing
Yerli kaynaklar :
1. Behrman RE, Kliegmen RB. (2003). Nelson Essentials of Pediatrics. Tuzcu. M.(Türkçe Çeviri). Second Edition. Nobel Tıp KitabevleriLtd.Şti.&Yüce Yayınları A.Ş. İstanbul.
2. Baker RC. (2003). Birinci Basamak Pediyatri Sağlam Çocuk Bakımı. (Türkçe Çeviri).
3. Kağıtçıbaşı Ç. (1981). Çocuğun Değeri, Türkiye de Değerler ve Doğurganlık. Gözlem Matbaacılık Koll.Şti. İstanbul.
4. Cura A (ed) (2001). Pediatrik Propedötik Fizik Bakı ve Semptom Bilgisi. EÇV yayınları No:10, İzmir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, kavram, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama,hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, Dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama,hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, Dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Murat Bektaş
murat.bektas@deu.du.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

08.30-17.15

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatım 15 2 30
uygulama 15 4 60
Ders öncesi ve sonrası hazırlık 15 5 75
Final sınavınahazırlık 1 20 20
Ödev hazırlama 2 10 20
SunumHazırlama 6 8 48
final sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 255

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555555555
ÖK.25555555555
ÖK.35555555555
ÖK.45555555555
ÖK.55555555555
ÖK.65555555555