DERS ADI

: Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DKH 5012 Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması II SEÇMELİ 0 2 0 2

Dersi Veren Birim

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MERLİNDA ALUŞ TOKAT

Dersi Alan Birimler

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin cinsel sağlık ve üreme sağlığı sorunlarını ve kadın sağlığı ile ilgili farklı uygulama alanlarını gözlemleme, bakış açısını geliştirme ve klinik deneyimini geliştirmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   DKH uygulama alanlarında öncelikli sorunları fark etme
2   Multidisipliner ekip içinde yeterli bakım verebilme
3   Klinik ortamda bakım verdiği hastanın bakımını bütüncül bir anlayışla yürütme ve yazılı olarak sunma.
4   Klinik ortamda eğitici/savunucu/değişim ajanlığı rollerini yerine getirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uygulama Merlinda ALUŞ TOKAT
2 Uygulama Dilek BİLGİÇ
3 Uygulama Merlinda ALUŞ TOKAT
4 Uygulama Hande YAĞCAN
5 Uygulama Hande YAĞCAN
6 Uygulama Dilek BİLGİÇ
7 Uygulama Merlinda ALUŞ TOKAT
8 Uygulama Dilek BİLGİÇ
9 Uygulama Hande YAĞCAN
10 Uygulama Merlinda ALUŞ TOKAT
11 Uygulama Hande YAĞCAN
12 Uygulama Dilek BİLGİÇ
13 Uygulama Dilek BİLGİÇ
14 Uygulama Merlinda ALUŞ TOKAT

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Taşkın L. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, VI.Baskı, Ankara, 2003.
2. Bourgeoıs J.F., Mullin P.A., Veljovich D.S. Obstetrik ve Jinekolojik Hatırlatmalar. Çevieri: Gürkan Kazancı. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2002.
3.Gökmen O., Çiçek N. Günümüzde Kontrasepsiyon. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2001.
4.Gilbert, Harmon. Çeviri Ed: Taşkın L., Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum, Palme Yayıncılık, 2002.
5.Şirin, A & Kavlak O Kadın Sağlığı, Bedray Yayıncılık, , İstanbul, 2008.
6. Okumuş H., Mete S., Yenal K., Aluş Tokat M., Şerçekuş P. Doğuma Hazırlık, Deomed, İstanbul, 2009.
7.Journal of Obstetric and Neonatal Nursing
8. Journal of Perinatology Nursing

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kadın hastalıkları ve doğumla ilgili klinik ve birimlerde pratik yapmayı içerir
Vaka analizi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 BNS Başarı PO


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin uygulamada gösterdiği performansın %80 ni ve yaptığı vaka analizinin %20 si değerlendirilerek 100 üzerinde başarı notu verilecektir.

Değerlendirme Kriteri

(Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Merlinda Aluş Tokat
e-mail: merlinda.alus@deu.edu.tr
te: 02324124770
Doç.Dr.Dilek Bilgiç
e-mail: dilek.bilgic@deu.edu.tr
tel: 02324126989
Dr.Öğr.Üyesi Hande Yağcan
e-mail: hande.dag@deu.edu.tr
tel: 02324124775

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 1 1
Diğer Kısa Sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155555
ÖK.25555555
ÖK.3555555555
ÖK.45555555555