DERS ADI

: Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DKH 5008 Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması III SEÇMELİ 0 4 0 4

Dersi Veren Birim

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MERLİNDA ALUŞ TOKAT

Dersi Alan Birimler

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin uzmanlık tezlerini yürütecekleri kadın sağlığı alanda bilgi ve deneyimlerini geliştirmeyi amaçlamıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tez çalışmasını yürüteceği alanı tanıma
2   İlgili alanda hemşirelik bakımını geliştirmek için araştırma sonuçlarını kullanabilme
3   Uygulama yaptığı alana ilişkin gözlermlerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirdiği, yazılı bir rapor hazırlama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uygulama Hande Yağcan
2 Uygulama Hande Yağcan
3 Uygulama Merlinda Aluş Tokat
4 Uygulama Dilek Bilgiç
5 Uygulama Dilek Bilgiç
6 Uygulama Merlinda Aluş Tokat
7 Uygulama Dilek Bilgiç
8 Uygulama Hande Yağcan
9 Uygulama Hande Yağcan
10 Uygulama Dilek Bilgiç
11 Uygulama Dilek Bilgiç
12 Uygulama Merlinda Aluş Tokat
13 Uygulama Merlinda Aluş Tokat
14 Uygulama Merlinda Aluş Tokat
15 Uygulama Merlinda Aluş Tokat

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Taşkın L. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, VI.Baskı, Ankara, 2003.
2. Bourgeoıs J.F., Mullin P.A., Veljovich D.S. Obstetrik ve Jinekolojik Hatırlatmalar. Çevieri: Gürkan Kazancı. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2002.
3.Gökmen O., Çiçek N. Günümüzde Kontrasepsiyon. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2001.
4.Gilbert, Harmon. Çeviri Ed: Taşkın L., Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum, Palme Yayıncılık, 2002.
5.Şirin, A & Kavlak O Kadın Sağlığı, Bedray Yayıncılık, , İstanbul, 2008.
6. Okumuş H., Mete S., Yenal K., Aluş Tokat M., Şerçekuş P. Doğuma Hazırlık, Deomed, İstanbul, 2009.
7.Journal of Obstetric and Neonatal Nursing
8. Journal of Perinatology Nursing

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Klinik uygulama yapma
Vaka analizi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.20 + FN* 0.80
4 BUT Bütünleme
5 BBN Başarı VZ* 0.20 + BUT* 0.80


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin uygulamada gösterdiği performansın %80 ni ve yaptığı vaka analizinin %20 si değerlendirilerek 100 üzerinde başarı notu verilecektir.

Değerlendirme Kriteri

(Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Merlinda Aluş Tokat
e-mail: merlinda.alus@deu.edu.tr
te: 02324124770
Doç.Dr.Dilek Bilgiç
e-mail: dilek.bilgic@deu.edu.tr
tel: 02324126989
Dr.Öğr.Üyesi Hande Yağcan
e-mail: hande.dag@deu.edu.tr
tel: 02324124775

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 23 23
Sunum Hazırlama 1 5 5
Diğer Kısa Sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555
ÖK.255555
ÖK.35555555