DERS ADI

: Halk Sağlığında Etik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HSA 5045 Halk Sağlığında Etik ZORUNLU 1 0 0 3

Dersi Veren Birim

Halk Sağlığı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. YÜCEL DEMİRAL

Dersi Alan Birimler

Halk Sağlığı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Halk sağlığı alanında etik sorun alanlarının farkına varılması, sorunların çözümünde halk sağlığı etiği yaklaşımlarının bilinmesi ve bunları uygulamaya geçirecek becerilerin geliştirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Sağlık ve etik ilişkisi ile ilgili temel kavramları bilir
2   2. Halk sağlığında etik sorun alanlarını bilir.
3   3. Halk sağlığı etiği alanında güncel ve kanıta dayalı kaynaklara erişebilir
4   4. Sağlık sistemi içindeki temel etik sorunları tanımlar ve çözüm yollarını bulur
5   5. Halk sağlığı ile ilgili yasaları ve bunların etik bağlamlarını tartışır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimsel yöntem
2 Nedensellik/Araştırma tipleri
3 Kaynak tarama/inceleme/yararlanma yöntemleri
4 Araştırmalarda hata kaynakları ve giderimi
5 Evren, örnek, örnekleme yöntemleri
6 Etik nedir, Genel kavramlar
7 Biyoetikten halk sağlığı etiğine. Halk sağlığı etiğinin önemi
8 Halk sağlığı etiğinin felsefi temelleri (Yararcılık, sonuççuluk, liberalizm, toplulukçuluk vb.)
9 Halk sağlığı etiği ilkeleri
10 Ara sınav
11 Halk sağlığı etiğinde konular
12 Halk sağlığında özerklik ve paternalizm
13 Halk sağlığında yasalar ve etik
14 Olgu tartışmaları
15 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Referanslar: Public Health Ethics Stephen Holland
Public Health Ethics Theory, Policy, and Practice Ronald Bayer, Lawrence O. Gostin, Bruce Jennings, and Bonnie Steinbock
Public Health Ethics: Key Concepts and Issues in Policy and Practice (Cambridge Medicine (Paperback)) Angus Dawson
Essentials Of Public Health Ethics (Essential Public Health) Ruth Gaare Bernheim , James F. Childress , Alan Melnick, Richard J Bonnie

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunumlar, seminerler, olgu tartışmaları, raporlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı VZ * 0.25 + ODV * 0.25 + DKL* 0.20 + FN*0.30
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.25 + ODV * 0.25 + DKL* 0.20 + BUT*0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm değerlendirmeler 100 puan üzerinden yapılacaktır. Ödev, sunum ve sınavlar ders notuna yansıyacak şekilde yüzdeler üzerinden ağırlıklandırılarak öğrencinin notu hesaplanacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Devam zorunluluğu.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ahmetcan.bilgin@deu.edu.tr
412 4001

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 08:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 1 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 2 30
Ödev Hazırlama 5 3 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111
ÖK.2111
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.511