DERS ADI

: Seçmeli Ders (Genel Kültür)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EFB 7000 Seçmeli Ders (Genel Kültür) SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Biyoloji, teknoloji ve toplum arasındaki ilişkilerin farkına varır ve bu etkileşimleri açıklar

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   bilimsel okuryazar bireyler olarak yetişmesi için biyoloji öğretmenlerinin neler yapması gerektiğini ve hangi özelliklere sahip olmaları gerektiğini bilme
2   teknolojinin esas kaynağının biyoloji, fizik, kimya gibi fen alanlarında gerçekleşen yenilikler olduğunu açıklayabilme
3   biyoloji ile teknoloji arasında var olan ilişkileri tanımlayarak, teknolojinin toplumdaki yeri ve önemini açıklayabilme
4   biyoloji alanında gerçekleşen değişimlerin biyoloji eğitimi üzerine etkisini değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimin doğası, Bilimsel bilgi türleri
2 Bilimsel araştırmaların yürütülmesinde izlenen adımlar
3 Bilimsel okuryazarlık, Bilimsel okuryazar bireylerin özellikleri
4 Bilimsel okuryazar bireylerin yetişmesini sağlayacak biyoloji öğretmenlerinin sahip olması gereken özellikler
5 Teknoloji, Teknolojinin toplumdaki yeri ve önemi
6 Biyoloji, teknoloji ve toplum arasındaki ilişki
7 Biyoloji temelli teknolojiler
8 Arasınav
9 Biyolojinin farklı gerçekleşen ve insan yaşamını etkileyen yenilikler
10 Biyoloji eğitimi alanında gerçekleşen değişimler
11 Biyoloji alanında gerçekleşen değişimlerin biyoloji eğitimi üzerine etkisi
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

National Research Council. 1997; Child a Scientist: Achieving Scientific Literacy for All, National Academy Press, Washington DC.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze anlatım, Tartışma, grup çalışması, soru yanıt.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 51

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1443221
ÖK.2443221
ÖK.3443221
ÖK.4443221