DERS ADI

: Erken Çocuklukta Açık Alanda Oyun

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İOÖ 5033 Erken Çocuklukta Açık Alanda Oyun SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BERNA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders erken yaşta açık alanda eğitimin öneminin kavranmasını ve açık alanda çocukların gelişimine uygun etkinlik ve materyallerin geliştirilmesini hedeflemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Erken yaştaki çocuklar için açık alanda eğitimin önemi ve değerini tanımlayabileceklerdir
2   Açık alanda kullanılan sınıflar için çocukların gelişimine uygun oyun materyali ve araç gereci planlayıp tasarlayabileceklerdir
3   Çocukların gelişimine uygun açık alan ortamı için gerekli olan unsurları seçebileceklerdir.
4   Sınıf güvenlik kurallarıyla açık alanda güvenli olabilmeyi bağdaştırabileceklerdir
5   Sınıf etkinliklerini açık alan ortamına uyarlamanın önemini kavrayacaklardır.
6   Çocukların gelişimini destekleyecek açık alan oyun etkinlikler dosyası derleyeceklerdir.
7   Erken yaştaki çocuklar için açık alan öğrenme ortamı planlayacaklardır.
8   Açık alan oyunlarını gözlem ve değerlendirmesini yapacaklardır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 Erken Çocuklukta Açık Alanda Oyun'un Evrimi
3 Açık Alanda Öğrenmenin Faydaları
4 2-3 Yaş Çocuklar için Açık Alanda Oyun
5 Okul Öncesi ve Ana sınıf Çocuklar için Açık Alanda Oyun
6 Açık Alanda Oyunla Bilişsel ve Fiziksel Gelişim
7 Açık Alanda Oyunla Sosyal ve Duygusal Gelişim
8 ARA SINAV
9 Okul Müfredatını Açık Alana Uyarlamak
10 Erken Yaş Dönemlerine Uygun Açık Alan Oyun Deneyimleri
11 Açık Alanda Öğretme Teknikleri
12 Açık Alan Ortamını Etkili Öğrenme Yeri Yapabilme
13 Açık Alan Oyun da Gözlem ve Değerlendirme
14 Açık Alan Oyun da Gözlem ve Değerlendirme
15 FINAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

. 1. Welhousen, K. (2002). Outdoor Play Everyday: İnnovative Play Concepts for Early Childhood.
2. Bilton, H. (2010). Outdoor Learning in the Early Years: Management and Innovation.
3. HammermanR. (1973). Teaching in the Outdoors

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.coker@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Ödev Hazırlama 2 7 14
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 220

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.13333
ÖK.2333
ÖK.33333
ÖK.4333
ÖK.533
ÖK.63333
ÖK.73333
ÖK.8333