DERS ADI

: Erken Çocukluk Eğitiminde Farklı Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İOÖ 5029 Erken Çocukluk Eğitiminde Farklı Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ZÜBEYDE DOĞAN

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Erken çocukluk eğitiminde ülkemizde ve dünyada uygulanan farklı yaklaşımları inceleyip, uygun yaklaşımları uygulayabilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Erken çocukluk eğitimde farklı yaklaşımları bilir.
2   Erken çocukluk eğitiminde farklı yaklaşımları karşılaştırabilir
3   Erken çocukluk eğitiminde farklı yaklaşımları uygulayabilir
4   Erken çocukluk eğitiminde ülkemize uygun yaklaşımları belirleyebilir.
5   Erken çocukluk eğitiminde uygulanabilecek farklı yaklaşımları değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 Erken çocukluk eğitimi yaklaşımlarına genel bakış
3 Erken çocukluk eğitiminde Montessori yaklaşımı
4 Erken çocukluk eğitiminde Montessori yaklaşımı
5 Erken çocukluk eğitiminde High Scope yaklaşımı
6 Erken çocukluk eğitiminde High Scope yaklaşımı
7 Erken çocukluk eğitiminde Reggio Emilia yaklaşımı
8 Erken çocukluk eğitiminde Reggio Emilia yaklaşımı
9 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, arasınav
10 Erken çocukluk döneminde Çocuktan Çocuğa YAklaşımı (HIPY)
11 Erken çocukluk eğitiminde Headstart yaklaşımı
12 Erken çocukluk eğitiminde Waldorff yaklaşımı
13 Erken çocukluk döneminde Backstreet Yaklaşımı
14 Çeşitli yaklaşımların karşılaştırılması ve değerlendirilmesi
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Wardle, F. (2009). Approaches to Early Childhood and Elementary Education, Education in a Globalizing and Competetive World.
2. Oktay, A. (2005). Yaşamın sihirli Yılları: Okul Öncesi dönem, Epsilon Yayıncılık
3. Oktay, A. Ve Diğ.(2006). Ne Yapıyorum , Neden Yapıyorum, Nasıl Yapmalıyım , YA-PA
4. Poyraz, H. Ve Dere, H. (2005). Okul Öncesi eğitimin İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık
5. Senemoğlu, N. (2002). Kuramdan Uygulamaya Gelişim ve Öğrenme, Gazi Kitapevi
6. Aral, N. Ve Duman, T. (2009). Eğitim Psikolojisi, Kriter Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

guzin.ozyilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Diğer kısa sınavlara hazırlık 2 2 4
Ödev hazırlama 5 8 40
Sunum hazırlama 5 10 50
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 168

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.143132453344
ÖK.233132443344
ÖK.333133443344
ÖK.433133433344
ÖK.544444444444