DERS ADI

: Türkiye'de İnsan Hakları Eğitimi ve Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSB 5044 Türkiye'de İnsan Hakları Eğitimi ve Sorunları SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DOĞAN DUMAN

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dünyada ve Türkiye'de insan hakları eğitimi gelişiminin öğrenilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsan haklarının felsefi ve tarihsel temellerini açıklayabilmeleri,
2   Dünyada insan hakları eğitiminin gelişimini kavrayabilmeleri,
3   Türkiye de insan hakları eğitimin gelişimini kavrayabilmeleri,
4   İnsan hakları eğitiminin amaçlarını listeleyebilme,
5   Türkiye'de insan hakları eğitimi ve sorunlarına çözümler üretebilmeleri beklenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İnsan Haklarının Felsefi ve Tarihsel Temelleri
2 Dünyada İnsan Hakları Eğitiminin Tarihsel Gelişimi
3 Türkiye de İnsan Hakları Eğitiminin Tarihsel Gelişimi
4 İnsan Hakları Eğitiminin İlke ve Amaçları
5 İnsan Hakları Eğitiminin İlke ve Amaçları
6 İnsan Hakları Eğitiminde Kullanılabilecek Yöntemler
7 Yazılı ve Görsel Medyanın İnsan Hakları Bilincinin Gelişimine Katkıları
8 İnsan Hakları Eğitiminde İlköğretimin Yeri
9 İnsan Hakları Eğitiminde İlköğretimin Yeri
10 Ders Kitaplarında İnsan Hakları Bilincinin Geliştirilmesine Yönelik Yöntem ve Yaklaşımlar
11 Ders Kitaplarında İnsan Hakları Bilincinin Geliştirilmesine Yönelik Yöntem ve Yaklaşımlar
12 Sosyal Bilgiler Ders Kitapları ve İnsan Hakları
13 İnsan Hakları Alanında Çalışan Örgütler ve Çalışma Yöntemleri
14 İnsan Hakları-Demokrasi İlişkisi İnsan Haklarının Siyasallaşması ve Yarattığı Sorunlar
15 Sunumların değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yasemin Karaman Kepenekçi, İnsan Hakları Eğitimi, diğer ilgili kitap ve makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, seminer, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders teorik olarak işlenecektir.
Anlatım, ödev ve sunum yapılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 6 3 18
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1354
ÖK.234354
ÖK.335354
ÖK.43354
ÖK.5335