DERS ADI

: Sosyal Bilgiler Eğitiminde Literatür İnceleme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSB 5041 Sosyal Bilgiler Eğitiminde Literatür İnceleme SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ASLI AVCI AKÇALI

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı ulusal literatürde sosyal bilgiler eğitimi alanında yapılan çalışmaları çeşitli boyutlarıyla analiz ederek güncel akademik eğilimler ve bilimsel araştırma basamakları hakkında bilgi sahibi olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Alanla ilgili ulusal araştırma kaynaklarından haberdar olma
2   Sosyal bilgiler eğitimi alanında ulusal literatürdeki eğilimlerden haberdar olma
3   Alanda yapılan akademik çalışmaları etkili biçimde analiz etme
4   Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma
5   Yapılan araştırma sonuçlarını bilimsel araştırma kurallarına uygun olarak sunma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyal bilgiler eğitiminde literatür incelemesinin amaçları
2 Literatür analizinde kullanılacak araştırma kaynakları ve ortamları
3 Etkili literatür analizi yapabilmek için kullanılacak araştırma yöntemleri
4 Literatür analizi kategorilerinin belirlenmesi ve açıklanması
5 Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin ulusal yayınların analizi: Tezler
6 Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin ulusal yayınların analizi: Tezler
7 Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin ulusal yayınların analizi: Makaleler
8 Genel tekrar, ders değerlendirme ve ara sınav
9 Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin ulusal yayınların analizi: Makaleler
10 Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin ulusal yayınların analizi:Kitap ve kitap bölümleri
11 Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin ulusal yayınların analizi:Kitap ve kitap bölümleri
12 Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi
13 Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi
14 Analiz sonuçlarına göre geliştirilen önerilerin tartışılması
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Sever, R. ; Aydın, M.; Koçoğlu, E. (2018). Alternatif Yaklaşımlarla Sosyal Bilgiler Eğitimi. Ankara: Pegem
2. Dilek, D. (2016) Sosyal Bilgiler Eğitimi. Ankara: Pegem.
3. Dinç,E. ; Uztemur, S. (2017). Türkiye de sosyal bilgiler ve tarih eğitiminde müzeler ve tarihi mekânlardan yararlanmaya yönelik araştırmaların içerik analizi. Milli Eğitim, 214, 61-84.
4. Dilek,A; Baysan, S.; Öztürk, A.A. (2018). Türkiye de sosyal bilgiler eğitimi üzerine yapılan yüksek lisans tezleri: Bir içerik analizi çalışması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi.
5. Tarman, B; Acun, İ.; Yüksel, Z. (2010). Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki tezlerin değerlendirilmesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3),725 -746.
6. Akaydın, B.B.; Kaya, S. (2015). Türkiye de ilkokul hayat bilgisi ve sosyal bilgiler alanında yapılan ve ulusal indeksli dergilerde yayınlanan araştırmalara yönelik bir inceleme. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(30), 251-264.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Araştımaya Dayalı Öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YYC YyiçiÇalışma
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Etkinlikler ayrıntılı olarak Değerlendirme Yöntemleri ve İş Yükü Hesaplaması bölümünde verilmiştir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asli.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1253
ÖK.22253
ÖK.332533
ÖK.42253
ÖK.5253