DERS ADI

: İlk Okuma Yazma ve Türkçe Öğretiminde Yaklaşım ve Modeller

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5066 İlk Okuma Yazma ve Türkçe Öğretiminde Yaklaşım ve Modeller SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TUNCAY CANBULAT

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

İlk okuma yazma ve Türkçe öğretimindeki yaklaşım ve modeller hakkında bilgi sahibi olabilmek ve bu alanın öğretiminin önemini kavrayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlk okuma yazma ve Türkçe eğitiminin tarihçesini bilir.
2   İlk okuma yazma ve Türkçe öğretiminin önemini kavrar.
3   Bu alanda çağdaş yaklaşım ve modeller hakkında bilgi sahibi olur.
4   Öğrendiği bilgileri sentezleyerek alan öğretimine yönelik yeni öneriler oluşturur.
5   Alana yönelik olumlu tutum geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkçe öğretiminin tarihçesi
2 İlk okuma yazma öğretiminin tarihçesi
3 Dille ilgili günümüz gelişmeleri
4 Türkçenin dil özellikleri
5 Türkçenin öğretim üstünlükleri.
6 İlk okuma yazma yaklaşım ve modelleri
7 Türkçe öğretim yaklaşım ve modelleri
8 Ara sınav
9 Dil becerilerinin öğretimi
10 Dil becerilerinin öğretimi
11 Kelimelerin gücü ve zihinsel sözlük
12 Okuduğunu anlama
13 Akıcı okuma ve yazmayı geliştirme
14 Ekran okuma ve yazma
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akyüz, Y. (2004 ve 2005). Türk Eğitim Tarihi . Ankara : Pegem A Yayıncılık.
Canbulat, T. Ve Yıldız, S. (Ed.). (2017). İlk Okuma ve Yazma. İstanbul: Lisans Yayıncılık.
Güneş, F. (2019). İlk okuma ve yazma öğretimi, Yaklaşım ve Modeller. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Güneş, F. ve Işık, A. D. (2018). Türkçemizin Öğretim Üstünlükleri. İlk Okuma ve Yazma Öğretimi, Editör Firdevs Güneş ve Sabri Sidekli, 33-70. Ankara: Eğiten Kitap Yayınları.
Güneş, F. (2017). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
Güneş, F. (2013). Kelimelerin Gücü ve Zihinsel Sözlük, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), s.1-24.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım Yöntemi
Proje Tabanlı Öğrenme
Sorgulama Temelli Öğrenme
Tartışma Yöntemi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenme düzeyleri ara sınav ve final sınavı ile değerlendirilecektir.
2. Öğrenci sunumu ya da ödevleri ara sınav notuna eklenerek değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin % 70 ine katılım zorunludur.
2. Etik olmayan her türlü davranış disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuncaycanbulat@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günleri saat 11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 13 1 13
Ödev Hazırlama 13 3 39
Sunum Hazırlama 13 3 39
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.14444
ÖK.24444
ÖK.34444
ÖK.44444
ÖK.54444