DERS ADI

: Eğitimde Değerler Sistemi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5048 Eğitimde Değerler Sistemi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TUNCAY CANBULAT

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Değerler sisteminin eğitim kurumlarında ve toplumsal yaşamdaki öneminin kavratılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Değerler sisteminin ne olduğunu kavramak
2   Eğitim süreçlerinde değerler sisteminin önemini kavramak
3   Toplumsal yaşamda değerler sisteminin önemini kavramak
4   Değerler sistemini yaşam sürecinde uygulayabilmeyi benimsemek
5   Yaşam sürecindeki gelişme ve değişmelere uygun değerler sistemini benimseyebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Değerler sistemi nedir
2 Değerler sistemi nasıl gelişir
3 Okul öncesi dönemde değer yargıları
4 İlköğretim dönemde değer yargıları
5 Ortaöğretim döneminde değer yargıları
6 Doğruluk nedir Nasıl gelişebilir
7 Güzellik nedir Eğitimdeki yeri ve önemi nedir
8 Ara sınav
9 Aile yaşamında değer yargıları ve önemi
10 Eğitim kurumlarında değer yargılarının önemi
11 Toplumsal yaşamda değer yargılarının önemi
12 Meslek yaşamında değer yargılarının önemi
13 Değer yargılarının öğretimi
14 Değer yargıları ve sanat eğitimi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Estetik, İsmail TUNALI, İstanbul, 1984
Sanat Eğitimi Kuramları, İncisan, Ankara,1983
Estetik ve Ana Sorunları, Suut Kemal Yetkin, İstanbul, 1979
Becoming An Educator, Van Clene Morris, Boston, 1963
Theoies of Value and Problems of Education, Philip G.Smith, London, 1970
Teory of Knowledge and Problems of Education, Donald Vandenberg, London, 1969

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösterme, tartışma, soru-cevap, örnek olay

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavlarıyla yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırabilir. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere duyurulacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

m.mabocoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 10 80
Vize Sınavına Hazırlık 2 15 30
Final Sınavına Hazırlık 2 20 40
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.13342354444
ÖK.232433544455
ÖK.323534445445
ÖK.43444355444
ÖK.544444455455