DERS ADI

: Milli Eğitim Sisteminde Fen Eğitiminin Rolü

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İFE 5003 Milli Eğitim Sisteminde Fen Eğitiminin Rolü SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜL ÜNAL ÇOBAN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Fen eğitiminde yapılandırmacı yaklaşımın önemini anlayabilme ve yapılandırmacı yaklaşıma yönelik yapılan araştırmaları inceleyebilme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yapılandırmacı öğrenme kuramının ortaya çıkışı
2   Yapılandırmacı öğrenmenin aşamaları
3   Yapılandırmacı öğrenmede öğretmenin rolü
4   Yapılandırmacı öğrenmede öğrencinin rolü
5   Yapılandırmacı öğrenmede kavram öğretimi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme Kuramları
2 Yapılandırmacı öğrenme kuramının ortaya çıkışı
3 Bilişsel öğrenme kuramının temelleri
4 Yapılandırmacı öğretmen anlayışı
5 Yapılandırmacı öğrenmenin aşamaları
6 Fen ve Teknoloji öğreti programı ve yapılandırmacı öğrenme kuramıyla ilişkisi
7 Yapılandırmacı öğrenmede öğretmenin rolü
8 ARA SINAV
9 Yapılandırmacı öğrenmede sınıf ortamı
10 Yapılandırmacı öğrenmede öğrencinin rolü
11 Yapılandırmacı öğrenmede okul ortamı, okul-veli-öğretmen ilişkisi
12 Yapılandırmacı öğrenmede kavram öğretimi
13 Yapılandırmacı öğrenmede ölçme ve değerlendime
14 Ölçme materyali hazırlama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlköğretim Fen Bilimleri Kitapları, Milli Eğitim Bakanlığı Raporları,
Fen Eğitimiyle güncel makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri ara sınav notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi, yayınlarda aşırma, intial yapma gibi davranışlar disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

agbalim@gmail.com, mehmet.sahince@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

hafta içi mesai saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 13 4 52
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.13533
ÖK.23533
ÖK.33533
ÖK.43533
ÖK.53533