DERS ADI

: Modele Dayalı Fen Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İFE 5034 Modele Dayalı Fen Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 9

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜL ÜNAL ÇOBAN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Model kullanıcılığından model üreticiliğine geçiş yapabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen öğretiminde modelin önemini ve işlevini kavrama
2   Modellemenin temel unsurlarını anlama.
3   Verilen bir olayı, süreci ya da nesneyi modelleyebilme
4   Modelleri sınıflandırabilme
5   Modellemenin üstün ve zayıf yönlerini bilme.
6   Modele dayalı öğretim ortamları tasarlama.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fen eğitiminde Model Nedir Model ve modellemenin yeri ve önemi
2 Modellerin Sınıflandırılması
3 Model-Gerçeklik-Teori İlişkisi
4 Modelleme: Analojik akıl yürütme
5 Modele dayalı akıl yürütme I
6 Modele dayalı akıl yürütme II
7 Teori oluşturma
8 Modelleme Döngüleri
9 Sistem Modelleri
10 Modele dayalı sorgulama
11 Yaşa göre Model Kullanımı ve Modelleme
12 Modele dayalı Fen öğretiminin üstün ve zayıf yönleri
13 Fen öğretmenlerinin modelleme becerilerinin geliştirilmesi
14 Sınıf içi modelleme etkinlikleri
15 Öğrenci Final sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Halloun, I. A. (2004). Modeling Theory in Science Education. Kluwer Academic Publishers
Gentner, D. & Steven, A. (1983), Mental Models , Hillside, Newjersey.
Gilbert, J. K; Boulter, C. J. (2000) Developing Models in Science Education. Kluwer Academic Publishers
Clement, J. (2000). Model Based Learning As A Key Research Area For Science Education. International Journal Of Science Education, 22(9), 1041-1053.
Gobert, J. D.; Buckley, B. C. (2000). .Introduction to Model-Based Teaching and Learning in Science Education. International Journal Of Science Education, 22,9,891-894.
Johnson-Laird, P. N. (1983) Mental Models. Cambridge University Press.
Seel, N. M. (2003). Model-Centered Learning And Instruction. Tech. Inst. Cognition And Learning, 1, 59-85.
Verhoeff, Roald P., Waarlo, Arend Jan And Boersma, Kerst Th.(2007)'Systems Modelling and The Development of Coherent Understanding of Cell Biology',International Journal of Science Education,30, 4,543-568.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu ödev sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi, yayınlarda aşırma, intial yapma gibi davranışlar disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gul.unal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi mesai saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Sunum Hazırlama 1 10 10
Rapor hazırlama 1 14 14
Ödev Hazırlama 13 5 65
Proje Final Sunumu 1 2 2
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 223

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1544
ÖK.2544
ÖK.3544
ÖK.4544
ÖK.5544
ÖK.6544