DERS ADI

: Fen Bilgisi Eğitiminde Fen Kavramlarına Yönelik Yanılgılar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İFE 5032 Fen Bilgisi Eğitiminde Fen Kavramlarına Yönelik Yanılgılar ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SUAT TÜRKOGUZ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste fen eğitiminde kavram ve kavram öğretiminin önemi ortaya konması, kavram yanılgısının farkındalık oluşturulması, fen ve teknoloji dersinde geçen bazı fen kavramlarına yönelik kavram yanılgılarının belirlenmesi ve bu yanılgıların giderilmesine yönelik etkinliklerin geliştirilmesi hedeflenmiştir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler Fen Eğitiminde kavramın tanımını yapabilecek, kavram öğretimi ile ilgili teknikleri kullanabilecek ve kavram yanılgısının tanımını açıklayabilecek
2   Öğrenciler kavram yanılgılarını gideren yöntem ve tekniklerine yönelik araştırmaları belirleyebilecek
3   Öğrenciler Türkiye de ve Dünya da Fen Eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgılarını istatistiksel verilerle karşılaştırabilecek
4   Öğrenciler İlköğretim Fen ve Teknoloji dersinde geçen bazı fen kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını yapılan araştırmalarla belirleyebilecek
5   Öğrenciler İlköğretim Fen ve Teknoloji dersinde geçen bazı fen kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını gidermeye yönelik ders etkinlikleri geliştirebilecek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fen eğitiminde kavram, kavram öğretimi ve kavram yanılgılarına giriş
2 Fen eğitiminde kavram yanılgılarını giderme yöntemleri ve yapılan çalışmalar
3 Türkiye ve Dünyada Fen Eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgıları ve istatistiği
4 Öğrencilerin atom, element, bileşik ve molekül kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
5 Öğrencilerin Fiziksel-Kimyasal değişim ve Maddenin halleri kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
6 Öğrencilerin çözünürlük, erime, iyonik-kovalent bağ ve asit-baz kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
7 Öğrencilerin çözünürlük, erime, iyonik-kovalent bağ ve asit-baz kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
8 Öğrencilerin ısı-sıcaklık ve iletim-yalıtım kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
9 Öğrencilerin kuvvet-hareket ve basit makineler konularındaki kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
10 Öğrencilerin elektrik ve manyetizma konularındaki kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
11 Öğrencilerin ışık ve ses konusundaki kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
12 Öğrencilerin gen ve kalıtım konusundaki kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
13 Öğrencilerin hücre biyolojisi konusundaki kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
14 Öğrencilerin Biyolojik Sistemler konularındaki kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
15 Proje Sunumları
16 Ödev ve Sunumların Değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Barke, H.D., Hazari, A. And Yitbarek, S. (2009). Misconceptions In Chemistry, Springer-Heidelberg, Germany.
Rhoton, J. And Shane, P. (2006). Teaching Science In The 21st Century, NSTA Press.
Sears, J. and Sorensen, P. (2000). Issues in Science Teaching, R. Falmer Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ev ödevi, Öğrenci dosyaları, Yarıyıl içi Çalışma notları, Dönem raporu, Araştırma raporu.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Covid-19 nedeniyle 16 Mart 2020 tarihinden itibaren dersler uzaktan eğitimle yapılmaktadır. Bu nedenle ölçme-değerlendirme süreçleri uzaktan eğitimin şartlarına uygun olarak yapılması uygun görülmektedir. Teknoloji ve internet olanaklarına göre ölçme ve değerlendirmeler bireysel olarak ödev, sunum ve video verilerine dayalı olarak yapılması planlanmaktadır. Gerekli görüldüğü takdirde uzaktan eğitim olanaklarıyla yapılan görüşmelerle sözlü sınavlarda puan esaslı kullanılabilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Covid-19 nedeniyle 16 Mart 2020 tarihinden itibaren dersler uzaktan eğitimle yapılmaktadır. Bu nedenle ölçme-değerlendirme süreçleri uzaktan eğitimin şartlarına uygun olarak yapılması uygun görülmektedir. Teknoloji ve internet olanaklarına göre ölçme ve değerlendirmeler bireysel olarak ödev, sunum ve video verilerine dayalı olarak yapılması planlanmaktadır. Gerekli görüldüğü takdirde uzaktan eğitim olanaklarıyla yapılan görüşmelerle sözlü sınavlarda puan esaslı kullanılabilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi, yayınlarda aşırma, intial yapma gibi davranışlar disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar yarıyıl içi çalışma ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suat.turkoguz@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Tuesday-16.00, Thursday-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Proje Hazırlama 1 20 20
Rapor hazırlama 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Proje Ödevi 1 3 3
Final Ödevi 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1545
ÖK.2545
ÖK.3545
ÖK.4545
ÖK.5545