DERS ADI

: Fen Eğitiminde Duyuşsal Değişkenler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İFE 5031 Fen Eğitiminde Duyuşsal Değişkenler ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MEHMET ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilere fen eğitiminde önemli rol oynayan duyuşsal, bilişsel, ve davranışsal faktörler kavramlarının öğretilmesini, duyuşsal faktörlerin fen eğitimindeki yerini ve önemini anlatmayı, duyuşsal faktörlerin fen öğrenimine etkilerinin araştırılıp öğretilmesini, öğrencilerde duyuşsal değişkenlerin olumlu yönde geliştirilmesi için yöntemler araştırılıp fen öğrenimine etkisinin gösterilmesini ve fen eğitimcilerinin ders anlatımında öğrencilere ait duyuşsal değişkenleri nasıl kullanacakları bilgisini sunmayı hedeflemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen eğitiminde etkili olan duyuşsal değişkenlerin kavramsal olarak öğrenme.
2   Duyuşsal, bilişsel ve davranışsal değişkenlerin fen eğitimine etkilerini öğrenme .
3   Duyuşsal faktörlerin olumlu yönde geliştirilmesi için yöntemleri tespit ve uygulamasını öğrenme.
4   Fen eğitiminde duyuşsal faktörlerin önemini kavrama.
5   Duyuşsal faktörleri dikkate alan ders uygulamaları yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı ve giriş
2 Fen eğitiminde etkin bilişsel, duyuşsal ve davranışsal faktörler nedir
3 Fen eğitiminde bilişsel, duyuşsal ve davranışsal faktörler neden önemlidir Bunların derslerimizde neden dikkate almalıyız
4 Fen öğrenmeye karşı tutum ve davranışların önemi, fen öğrenmeye etkileri ve bunların ölçme ve tespitinde kullanılan literatürden ölçeklerin tanıtılması
5 Fen eğitiminde duygusal değişkenlerin incelenmesi ve bunların fen öğrenmeye etkilerinin araştırılması
6 Fen eğitiminde epistemolojik inançlar ve beklentilerin tanımlanması, fen öğrenmede etkileri ve bunların ölçme ve tespitinde kullanılan ölçeklerin tanıtılması
7 Fen öğreniminde motivasyonun öneminin araştırılması, fen öğrenmede etkileri ve bunun ölçümünde kullanılan literatürden ölçeklerin tanıtımı
8 Ara Sınav
9 Fen öğrenmede endişe, kaygı, korku gibi faktörlerin tanımlanması, fen eğitimine etkilerinin incelenmesi ve bunların ölçümünde kullanılan literatürden ölçeklerin tanıtımı
10 Fen öğrenmede endişe, kaygı, korku gibi faktörlerin azaltılabilmesi için yol ve yöntemlerin araştırılması ve uygulama
11 Fen eğitiminde öğrencilerin özbeğenisi ve özgüveni gibi faktörlerin önemi ve etkileri, bunların ölçme ve değerlendirilmesinde kullanılan literatür kaynaklarının tanıtılması
12 Fen öğreniminde, fen öğrenme ve öğretmeye yönelik hizmet öncesi fen öğretmenlerinin öz yeterlik inançlarının öneminin araştırılması, bunların öğrenme ve başarıya etkisinin incelenmesi ve öz yeterlik değerlendirmesinde kullanılan literatür kaynaklarının ve ölçeklerin tanıtılması
13 Fen eğitiminde duyuşsal faktörlerin önemi ve fen öğrenmeye yönelik etkileri konusunda serbest tartışma ve ders değerlendirmesi
14 Fen eğitiminde duyuşsal faktörlerin önemi ve fen öğrenmeye yönelik etkileri konusunda serbest tartışma ve ders değerlendirmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Saban, A. (2004). Öğrenme Öğretme Süreci-Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Doğanay, A. (Editör) (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegema Yayıncılık.
İlgili literatür (bu ders literatür okumalarına sıkça gereksinim duyacaktır).
Internet
ZAHRA HAZARI, ROBERT H. TAI, PHILIP M. SADLER. (2007). Gender Differences in Introductory University Physics Performance: The Influence of High School Physics Preparation and Affective Factors. Science Education, 91 : 847 876.
Alsop, S. and Watts, M. (2003). Science education and affect. International Journal of Science Education, 25: 9, 1043 1047.
Watts, M. and Alsop, S. (2001). The affective dimensions of learning science. International Journal of Science Education, 22: 12, 1219 1220.
Crossman, J. (2007). The role of relationships and emotions in student perceptions of learning and assessment. Higher Education Research & Development, 26:3,313 327.



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, düz anlatım.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri ara sınav notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi, yayınlarda aşırma, intial yapma gibi davranışlar disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.sahince@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

hafta içi mesai saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 5 10 50
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1344
ÖK.2344
ÖK.3344
ÖK.4344
ÖK.5344