Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. MEHMET ŞAHİN |
Dersi Alan Birimler |
Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı motivasyonun literatürdeki tanımlarını öğrenme ve fen öğrenme motivasyonunu etkileyen faktörleri öğrenmektir. Ayrıca, Motivasyon literatürü de incelenecek olup, bazı davranışsal ve bilişsel motivasyon teorilerini tanıtılacak ve bunların fen eğitiminde uygulamaları literatürden okunacaktır. Öğrenme motivasyonu ile bir kişinin kendisi hakkındaki düşünceleri arasındaki ilişkiler incelenecek. Fen öğrenimi için motivasyon stratejileri geliştirilip literatür bilgisi ile bunlar öğrenilecek. Motivasyon teorilerini fen eğitimine uygulayan araştırmalar bulunarak motivasyon konuları incelecek, mesela ertleme duygusunu yenme, stresi azaltma, ve başarısızlık korkusu ve kaygı gibi. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Oleg Popov. (2006). Developing outdoor activities and a website as resources to stimulate learning physics in teacher education. Journal of Physics Teacher Education Online, 3(3), 18-23. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Literatürden araştırma okuma, elektronik ortamda tartışmalara katılma, soru-cevap, grup çalışması, düz anlatım. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrencilerin sunumları ve ödevleri. |
Değerlendirme Kriteri |
Dönem içi çalışmalara katılım ve ödevler, dönem sonu ödev ve sunum. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
mehmet.sahince@gmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
hafta içi mesai saatleri |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|