DERS ADI

: Bilgi ve İletişim Teknolojileri Destekli İlköğretim Fen Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İFE 5025 Bilgi ve İletişim Teknolojileri Destekli İlköğretim Fen Öğretimi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BÜLENT ÇAVAŞ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu yüksek lisans dersi fen ve teknoloji eğitiminde modern öğretim ve öğrenme teori ve modellerini kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri ile desteklendirilmiş öğretim materyalleri geliştirmeyi ve uygulamayı hedeflemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilgi ve iletişim teknolojileri tabanlı uygulamaları kullanarak öğretim materyalleri geliştirme
2   BİT tabanlı öğretim materyallerini ilköğretim fen eğitimine uygulayabilme
3   Öğretim materyallerini öğrencilerin başarıları ve tutumları açısından değerlendirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgi ve İletişim Teknolojileri destekli ilköğretim fen öğretimine giriş teorik
2 Uzaktan eğitim için web sayfası tasarımı teorik çerçeve teorik
3 Uzaktan eğitim için web sayfası tasarımı programlama teorik + pratik
4 Uzaktan eğitim için web sayfası tasarımı İlköğretim fen eğitiminde uygulamalar teorik + pratik
5 Lego Mindstorms NXT 2.0 - Giriş
6 Lego Mindstorms NXT 2.0 Robot programlama teorik + pratik
7 Lego Mindstorms NXT 2.0 İlköğretim fen eğitiminde uygulamalar teorik + pratik
8 Ara Sınav
9 İlköğretim fen eğitiminde elektronik kitap tasarımı teorik + pratik
10 İlköğretim fen öğretim materyallerinin dijitalleştirilmesi teorik + pratik
11 Sanal laboratuar deneyleri Fizik, Kimya teorik + pratik
12 Sanal laboratuar deneyleri Biyoloji, Astronomi teorik + pratik
13 İlköğretim fen eğitiminde kavram haritalama ve zihin haritalama uygulamaları teorik + pratik
14 Video tasarım programları teorik + pratik
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Rodrigues, S. (2010) Multiple Literacy and Science Education: ICTs in Formal and Informal Learning Environments, Information Science Reference, NewYork.

Potter, J., Selwyn, N. (2003) Primary Schools and ICT: Learning from pupil perspectives, Continuum.

Marshall, G., Katz, Y. (2003) Learning in School, Home and Community: ICT for Early and Elementary Education (IFIP Advances in Information and Communication Technology) Springer.

Altın, K. (2009) Bilgisayar Destekli Fen ve Teknoloji Öğretimi. Beta Yayınevi. İstanbul.

Perdue, D.J., Valk, L. (2007) The Unofficial Lego Mindstorm NXT 2.0 Investor s Guide. No Starch Press. Inc. San Francisco

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, düz anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri ara sınav notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi, yayınlarda aşırma, intial yapma gibi davranışlar disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bulent.cavas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba-Perşembe 10.30-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 10 2 20
Ödev Hazırlama 14 3 42
Sunum Hazırlama 10 2 20
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1444
ÖK.2444
ÖK.3444