DERS ADI

: Fen Eğitiminde Güncel Araştırmalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İFE 5008 Fen Eğitiminde Güncel Araştırmalar SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BÜLENT ÇAVAŞ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Fen eğitiminde güncel sorunların farkına varabilme ve bunların çözümüne yönelik yapılan araştırmaları inceleyebilme ve geleceğe yönelik araştırma tasarlama

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen eğitiminin sorunlarını anlayabilme.
2   Fen eğitiminde süreli yayınlardan yararlanabilme
3   Fen eğitiminde sorunların çözümüne yönelik gerçekleştirilen araştırmaları inceleyip değerlendirebilme
4   Fen eğitiminde sorunların çözümüne yönelik araştırma tasarlayabilme
5   Fen eğitimi araştırmalarının sonuçlarını sentezleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fen öğretiminde sorunlar ve araştırma yapma ilişkisi
2 Araştırmaların yayınlandığı dergiler
3 Araştırma problem alanlarının sınıflandırılması
4 Araştırma konuları
5 Araştırma türleri: sonuçları bakımından
6 Araştırma türleri: yöntemleri bakımından
7 Fen eğitimi alanında süreli yayınlar
8 Fen eğitimi alanında süreli yayınlar
9 Fen eğitimi alanında süreli yayınlar
10 Örnek araştırma makaleleri okuyup değerlendirme
11 Örnek araştırma makaleleri okuyup değerlendirme
12 Örnek araştırma makaleleri okuyup değerlendirme
13 Fen eğitimi alanında araştırma projesi hazırlama
14 Fen eğitimi alanında araştırma projesi hazırlama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Fensham, P.; Gunstone, R.; White, R.T (1995). The content of science: a constructivist approach to its teaching and learning, Palmer pres.
Dodge, D.T.; Jablon, J. R.; Bickort, T. S. (1994). Constructing primary grades teaching strategies. Washington, DC
Sherman, S. J.(2000).Science and Science Teaching. Newyork: Houghton Mifflin

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri yarıyıl içi çalışma notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi, yayınlarda aşırma, intial yapma gibi davranışlar disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar yarıyıl içi çalışma ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bulent.cavas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

hafta içi mesai saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Proje Hazırlama 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 13 4 52
Proje Ödevi 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1554
ÖK.2554
ÖK.3554
ÖK.4554
ÖK.5554