DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Teorik Çerçeveler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 5029 Matematik Eğitiminde Teorik Çerçeveler SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. AYŞE TEKİN DEDE

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilerin teori, teorik çerçeve, kavramsal çerçeve ve model gibi temel kavramları tanımaları, matematik eğitimi alanındaki farklı teorilere ilişkin bilgi edinmeleri, teorileri birbirleriyle karşılaştırıp yorumlamaları ve literatürdeki akademik çalışmalara temel olan teorik veya kavramsal çerçeveler ile modelleri irdelemeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Teori, teorik çerçeve, kavramsal çerçeve ve model kavramlarını tartışma
2   Matematik eğitimi alanındaki farklı teorileri tanıma
3   Matematik eğitimi alanındaki farklı teorileri birbirleriyle karşılaştırma
4   Matematik eğitimi alanındaki akademik çalışmaların teorik/kavramsal çerçevelerini veya modellerini irdeleme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin haftalık içeriğinin ve ölçme-değerlendirme yönteminin paylaşılması, kaynakların tanıtılması
2 Teori, teorik çerçeve, kavramsal çerçeve ve model terimlerinin tartışılması
3 Matematiksel düşünme
4 Geometrik düşünme
5 Kavram tanımı ve kavram imajı
6 Matematik eğitiminde ispat ve ispatlama
7 Pedagojik alan bilgisi
8 Ara Sınav
9 Öğretmek için matematik bilgisi
10 Gerçekçi matematik eğitimi
11 Matematiksel modelleme
12 Sosyo-Matematiksel normlar
13 Tahmini öğrenme yol haritaları
14 Matematik eğitiminde teknoloji kullanımına ilişkin teoriler
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bingölbali, E., Arslan, S., & Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi.
Matematik eğitimi alanındaki makaleler ve tezler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminer hazırlama, tartışma, grup çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayse.tekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 5 10
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 3 42
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.12155555555
ÖK.22315115555555
ÖK.32155555553
ÖK.42155555553