DERS ADI

: Öğrenme Stilleri ve Stratejileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 5036 Öğrenme Stilleri ve Stratejileri SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CENK KEŞAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenme stil ve stratejilerinin kavratılması ve matematik eğitimindeki yerinin anlaşılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme stil ve stratejilerin neler olduğunu bilme.
2   Matematik eğitiminde öğrenme stil ve stratejilerin yerini belirleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme stili nedir
2 Dunn ve Dunn un öğrenme stili modeli
3 Gregorc un öğrenme stil modeli
4 Kolb un öğrenme stil modeli
5 McCarthy nin öğrenme stili modeli
6 Gardner ın modeli
7 Öğrenme sitillerinin karşılaştırılması
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Öğrenme sitillerinin ölçülmesi/belirlenmesi
10 Öğrenme sitilleri ile ilgili alanda yapılmış çalışmaların incelenmesi
11 Öğrenme stratejisi nedir
12 Öğrenme stratejileri
13 Öğrenme stratejileri ile ilgili alanda yapılmış çalışmalar
14 Öğrenme sitil ve stratejilerinin matematik eğitimindeki yeri
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Riding, R. Ve Rayner, S. (1998) Conitive Styles nad Learning Strategies, David Fulton Pub.: London.
Dunn, R. (1990). Rita dunn Answrs questions on Learning styles. Educational Peker, M. (2003). Kolb Öğrenme Stili Modeli, Mili Eğitim Dergisi, 157.
McCarthy, B.(1987). The 4math system: teaching to learning styles with right/left mode techniques. Barrington.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, sunum, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cenk.kesan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 35 3 105
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 8 4 32
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 226

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.14444444
ÖK.2333333