DERS ADI

: İlköğretim Matematik Eğitiminde Dörtlü Bilgi Modeli

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 5025 İlköğretim Matematik Eğitiminde Dörtlü Bilgi Modeli SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SEMİHA KULA ÜNVER

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Matematik öğretmenlerinin sahip olması gereken bilgi türlerinden biri olan alan öğretimi bilgisini ve bileşenlerini tanıtmak, alan ve alan öğretimi bilgisinin birlikte incelenmesini ve değerlendirmesi sağlayan Dörtlü Bilgi Modelini tanıtmak, modelin önemi, modelin birim ve kodları, modelin ortaya çıkışını incelemek, gerçek sınıf öğretimlerinden alınan kesitler ile örneklemek, etkili bir matematik öğretimi gerçekleştirmek için matematiği öğretme bilgisinin önemini ortaya çıkarmak ve söz konusu bilginin derslere yansımasını destekleyecek öğretim uygulamaları geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Alan ve alan öğretimi bilgilerinin ve bileşenlerinin ne olduğunu öğrenebilme.
2   Mtematiği öğretme bilgisinin ne olduğunu öğrenebilme.
3   Dörtlü Bilgi Modeli nin bileşenlerine ilişkin bilgi sahibi olma.
4   Gerçek sınıf ortamından alınan kesitlerle olumlu ve olumsuz örnekler üzerinden Dörtlü Bilgi Modeli nin kodlarını tartışabilme.
5   Dörtlü Bilgi Modeli nin derslere yansıtılmasını destekleyecek örnek uygulamalar hazırlayabilme ve sunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretmenlerin sahip olması gereken bilgilere ilişkin anlayış geliştirme
2 Alanı öğretme bilgisine ilişkin anlayış geliştirme
3 Matematiği öğretme bilgisi ve bileşenlerine ilişkin anlayış geliştirme
4 Matematik öğretimi için geliştirilmiş alan öğretimi bilgisi çerçevelerini tartışma
5 Matematik öğretimi için geliştirilmiş alan öğretimi bilgisi çerçevelerini tartışma
6 Dörtlü Bilgi Modelini, birimlerini ve bileşenlerini tanıtma
7 Dörtlü Bilgi Modelinin Temel Bilgi birimi bağlamındaki kodları ve gerekliliklerini örnek uygulamalarla destekleyerek ortaya çıkarma
8 Ödev sunumları
9 Dörtlü Bilgi Modelinin Dönüşüm Bilgisi birimi bağlamındaki kodları ve gerekliliklerini örnek uygulamalarla destekleyerek ortaya çıkarma
10 Dörtlü Bilgi Modelinin İlişki Kurma Bilgisi birimi bağlamındaki kodları ve gerekliliklerini örnek uygulamalarla destekleyerek ortaya çıkarma
11 Dörtlü Bilgi Modelinin Beklenmeyen Olaylar Bilgisi birimi bağlamındaki kodları ve gerekliliklerini örnek uygulamalarla destekleyerek ortaya çıkarma
12 Öğrencilerin matematiği öğretme bilgilerinin öğretimlerine yansıtacakları örnek uygulamalar geliştirmeleri, uygulamalarını sunmaları ve görüşlerin paylaşımı
13 Öğrencilerin matematiği öğretme bilgilerinin öğretimlerine yansıtacakları örnek uygulamalar geliştirmeleri, uygulamalarını sunmaları ve görüşlerin paylaşımı
14 Öğrencilerin matematiği öğretme bilgilerinin öğretimlerine yansıtacakları örnek uygulamalar geliştirmeleri, uygulamalarını sunmaları ve görüşlerin paylaşımı
15 Ödev sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Rowland, T. (2009). Developing primary mathematics teaching: Reflecting on practice with the Knowledge Quartet (Vol. 1). Sage.
Rowland, T., Huckstep, P., & Thwaites, A. (2005). Elementary teachers mathematics subject knowledge: The knowledge quartet and the case of Naomi. Journal of Mathematics Teacher Education, 8(3), 255-281.
Rowland, T., Huckstep, P., & Thwaites, A. (2003). The knowledge quartet. Proceedings of the British Society for Research into Learning Mathematics, 23(3), 97-102.
Rowland, T., & Turner, F. (2007). Developing and using the `Knowledge Quartet : A framework for the observation of mathematics teaching. The Mathematics Educator, 10(1), 107-124.
Turner, F., & Rowland, T. (2011). The Knowledge Quartet as an organising framework for developing and deepening teachers mathematics knowledge. In Mathematical knowledge in teaching (pp. 195-212). Springer Netherlands.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semiha.kula@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 7 2 14
Final Sınavına Hazırlık 7 2 14
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13555
ÖK.2344555
ÖK.333333
ÖK.433333
ÖK.535555