DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Oyun ve Drama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 5026 Matematik Eğitiminde Oyun ve Drama SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BERNA CANTÜRK GÜNHAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, oyun ve drama yöntemi ile öğrencilerin kendi kendine bir şeyler öğrenmesini sağlayan ve zorlamadan becerilerini ortaya çıkarma fırsatını veren bir eğitim süreci olduğunu ve matematik öğretiminde oyunun ve dramanın önemini kavratabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Matematik eğitiminde oyunun önemini anlayabilir
2   2. Matematik öğretiminde oyun çeşitlerini görür.
3   3. Oyunla matematik öğretiminin inceliklerini kavrar.
4   4. Matematik öğretimine uygun oyun hazırlayabilir.
5   5. Matematik eğitiminde dramanın önemini anlayabilir.
6   6. Matematik öğretimine uygun drama etkinlikleri hazırlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematik öğretimi ve oyun Anlatım, Tartışma, soru-cevap
2 Oyun çeşitleri Anlatım, Tartışma, soru-cevap
3 Matematik öğretimdeki oyun materyalleri Anlatım, Tartışma, soru-cevap
4 Öğrenilen oyunların değerlendirilmesi Anlatım, Tartışma, soru-cevap
5 Matematik eğitiminde yapılmış çalışmaların incelenmesi Anlatım, Tartışma, soru-cevap
6 Matematik öğretimine uygun bir oyun hazırlanması Anlatım, Tartışma, soru-cevap
7 Matematik öğretimine uygun bir oyun sunulması Anlatım, Tartışma, soru-cevap
8 Sunum Sunum
9 Matematik öğretimi ve drama Anlatım, Tartışma, soru-cevap
10 Dramanın aşamaları Anlatım, Tartışma, soru-cevap
11 Dramada kullanılan teknikler Anlatım, Tartışma, soru-cevap
12 Matematik eğitiminde yapılmış çalışmaların incelenmesi Anlatım, Tartışma, soru-cevap
13 Matematik eğitiminde yapılmış çalışmaların incelenmesi Anlatım, Tartışma, soru-cevap
14 Matematik öğretimine uygun drama etkinliklerinin hazırlanması Anlatım, Tartışma, soru-cevap
15 Matematik öğretimine uygun drama etkinliklerinin sunulması Anlatım, Tartışma, soru-cevap
16 Proje

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akar Vural, R. ve Somers, J., W. (2011). Hümanist ilköğretim programları için ilköğretimde drama: kuram ve uygulama. Ankara: Pegem Akademi.
Duatepe, A. ve Ubuz B. (2004). Drama temelli geometri ders planlarının gelistirilmesi ve uygulanması.
San, İ. (2002). Yaratıcı dramanın eğitsel boyutları. Yaratıcı Drama 1985-1998 Yazılar (Genişletilmiş 2. Baskı). (Edt.: Ömer Adıgüzel). Naturel Yayınları, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 10 140
Sunum Hazırlama 1 10 10
Sınıf içi uygulamalar 1 10 10
Proje Ödevi 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1543444344
ÖK.2543444344
ÖK.3543444344
ÖK.4543444344
ÖK.5543444344
ÖK.6543444344