DERS ADI

: İlköğretim Matematik Öğretiminde Kavramlar ve Kavram Yanılgıları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 5001 İlköğretim Matematik Öğretiminde Kavramlar ve Kavram Yanılgıları SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SİBEL YEŞİLDERE İMRE

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilerin temel kavram yanılgılarını öğrenmeleri ve bu yanılgıları giderme yollarını keşfedebilmeleri.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramları tanımlayabilme
2   İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramların en uygun ifadelerini tanımlayabilme
3   İlköğretim matematik öğretiminde kavram yanılgılarını keşfedebilme
4   İlköğretim matematik öğretiminde kavram yanılgılarını giderme yollarını bulabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematikte temel kavramlar
2 Matematikte temel kavramlar
3 Matematikte temel kavramların en uygun ifadeleri
4 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramlar
5 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramlar
6 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramların en uygun ifadeleri
7 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramların en uygun ifadeleri
8 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını belirleme
9 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını belirleme
10 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını belirleme
11 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını giderebilme yollarını belirleme
12 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını giderebilme yollarını belirleme
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Özmantar, M.F., Bingolbali, E., Akkoç, H. Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri.
Ankara: Pegem.
Özmantar, M.F., Bingolbali, E. Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem.
Yardımcı kaynaklar:
Altun Altun, M. (2010). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri İçin Matematik
Öğretimi,İstanbul: Alfa Yayınları, ISBN 975-96523-0-7.
Altun, M. ve Alkan, H. (Bölüm Yazarlığı), Editör; Prof. Dr. Aynur Özdaş ,(1999). Anadolu
Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı
Matematik Eğitimi, (1,2,3,4,7,8,9,10. Bölümler), Eskişehir: Açık Öğretim Fakültesi Yayınları,
Yayın no:591, ISBN 975-492-825-8.
Altun, M. (2010). İlköğretim İkinci Kademede ( 6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi,
İstanbul: Alfa Yayınları, ISBN 975-96523-0-7.
Zembat, İ. Ö. (2008a). Kavram yanılgısı nedir . M. F. Özmantar, E. Bingölbali, ve H. Akkoç (Eds.),
Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. Ankara: PegemA Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, sunum ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Sibel Yeşildere İmre
sibel.y.imre@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 0 0 0
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Sunum hazırlama 5 4 20
Final sınavı 1 1 1
Proje Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.12354444
ÖK.22344444
ÖK.334343444
ÖK.444343444