DERS ADI

: Orta Öğretimde Fizik Deneyleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 5049 Orta Öğretimde Fizik Deneyleri SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RABİA TANEL

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ortaöğretimde uygulanacak fizik deneylerini bilmek, uygulamak ve değerlendirmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ortaöğretimde uygulanacak fizik deneylerini söyleyebilme
2   Ortaöğretimde uygulanacak fizik deneylerini kavrayabilme
3   Ortaöğretimde uygulanacak fizik deneylerini uygulayabilme
4   Ortaöğretimde uygulanacak fizik deneylerini günlük yaşamla ilişkilendirebilme
5   Ortaöğretimde uygulanacak fizik deneylerini değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ortaöğretim 9., 10., 11. ve 12. sınıflarda var olan deneylerin gözden geçirilerek incelenmesi
2 Ortaöğretim 9., 10., 11. ve 12. sınıflarda var olan deneylerin gözden geçirilerek incelenmesi
3 9. sınıf deneylerinden `Aynı miktar ısı eşit su kütlelerine verildiğinde sıcaklık değişiminin incelenmesi' başlıklı deneyin uygulanması ve geliştirilmesi
4 Raporların yazılması, sunumu ve tartışılması
5 9. sınıf deneylerinden `Aynı miktar ısı eşit su kütlelerine verildiğinde sıcaklık değişiminin incelenmesi' başlıklı deneyin uygulanması ve geliştirilmesi
6 Raporların yazılması, sunumu ve tartışılması
7 9. sınıf deneylerinden `Yakınsak mercekte görüntü' başlıklı deneyin uygulanması ve geliştirilmesi
8 Raporların yazılması, sunumu ve tartışılması
9 10. sınıf deneylerinden `İvmenin kuvvet ve kütleye bağlılığı' başlıklı deneyin uygulanması ve geliştirilmesi
10 Raporların yazılması, sunumu ve tartışılması
11 10. sınıf deneylerinden `Merkezcil kuvvet' başlıklı deneyin uygulanması
12 Raporların yazılması, sunumu ve tartışılması
13 11. sınıf deneylerinden `Basit harmonik hareket' başlıklı deneyin uygulanması ve geliştirilmesi
14 Raporların yazılması, sunumu ve tartışılması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Milli Eğitim 9.,10., 11. ve 12. sınıf ders kitapları
2) Temel Fizik Cilt-I, II (Fishbane-Gasiorowich-Thornton)
3) Bilimsel makale ve kitaplar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Laboratuar yöntemi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Rapor yazımı, Ödev

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e posta: rabia.tanel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 7 4 28
Sunum Hazırlama 7 3 21
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 165

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.151112223532234
ÖK.252322223531234
ÖK.351524555431135
ÖK.455533255332135
ÖK.552522555552135