DERS ADI

: Kimya Eğitiminde Web 2.0 ve Web 3.0 Araçlarının Kullanımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 5031 Kimya Eğitiminde Web 2.0 ve Web 3.0 Araçlarının Kullanımı SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜLTEN ŞENDUR

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı öğrencileri web 2.0 ve web 3.0 araçları hakkında bilgilendirmek ve bunların kimya öğretiminde uygulamalarını incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Web 2.0 ve Web 3.0 araçlarının eğitimdeki önemini açıklayabilme
2   2. Web 2.0 araçlarının türlerinin açıklayabilme.
3   3. Web 3.0 araçlarının türlerinin açıklayabilme.
4   4. Kimya eğitiminde Web 2.0 araçlarının içeren bir ders planı hazırlayabilme.
5   5. Kimya eğitiminde Web 3.0 araçlarının içeren bir ders planı hazırlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Hafta: Web 2.0 araçlarına ilişkin tanımlar
2 2. Hafta: Web 2.0 araçlarından kavram haritası ve çizim araçları
3 3. Hafta: Web 2.0 araçlarından animasyon ve video araçları
4 4. Hafta: Web 2.0 araçlarından kelime bulutları araçları
5 5. Hafta: Web 2.0 araçlarından interaktif sunum araçları
6 6. Hafta: Web 2.0 araçlarından çevrimiçi depolama ve dosya paylaşımı araçları
7 7. Hafta: Web 3.0 araçlarına ilişkin tanımlar
8 8. Hafta: İnfografik hazırlama ve araçları
9 9. Hafta: Kimya eğitiminde Web 2.0 ve Web 3.0 araçlarının kullanımına ilişkin ulusal ve uluslararası çalışmalardan örnekler
10 10. Hafta: Kimya eğitiminde Web 2.0 ve Web 3.0 araçlarının kullanımına ilişkin ulusal ve uluslararası çalışmalardan örnekler
11 11. Hafta: Kimya eğitiminde Web 2.0 ve Web 3.0 araçlarının kullanımına ilişkin ulusal ve uluslararası çalışmalardan örnekler
12 12. Hafta: Ödev sunumları
13 13. Hafta: Ödev sunumları
14 14. Hafta: Ödev sunumları
15 15. Hafta: Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tatlı, Z. (2017). Kavram Öğretiminde Web 2.0 araçları. Pegem Yayıncılık : Ankara
İşbulan, O; Kaynak, Z.D. ve Kıyıcı , M. (2019). 101 Araçla Web 2.0, Pegem Yayıncılık : Ankara
Carmichael, P., & Jordan, K. (2012). Semantic web technologies for education time for a `turn to practice . Technology, Pedagogy and Education, 21(2), 153-169.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma yapma, Proje hazırlama, tartışma, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunum materyallerinin değerlendirmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulten.sendur @deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 14.00-15.00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 10 100
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 30 30
Proje Ödevi 1 3 3
Final Ödevi 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1554
ÖK.2554
ÖK.3554
ÖK.45554555
ÖK.55554555