DERS ADI

: Analitik Kimyada Temel Kavramlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 5025 Analitik Kimyada Temel Kavramlar SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SİBEL KILINÇ ALPAT

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Analitik kimya ile ilgili kavramların verilmesi ve çeşitli tekniklerle geliştirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Analitik kimyadaki kavramları anlayabilme
2   2. Analitik kimya kavramlarını sınıflandırabilme
3   3. Analitik kimya kavramlarını ilişkilendirebilme
4   4. Analitik kimya kavramları arasındaki ilişkileri oluşturmada uygun teknikleri belirleyebilme
5   5. Anlam çözümleme tabloları, kavram ağları, zihin haritaları, kavram haritaları ve kavramsal değişim metinlerini hazırlayabilme
6   6. Analitik kimya alanındaki ulusal ve uluslar arası gelişmelerin farkında olabilme
7   7. Analitik kimya literatürünü takip edebilme ve yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Analitik Kimyada kavramlar ve öğrenilmesi
2 Analitik Kimyada kavram geliştirme süreçleri
3 Analitik Kimyada kavramların sınıflandırılması
4 Analitik Kimyada kavramların aşamalılığı
5 Analitik Kimyada kavramları ilişkilendirme
6 Analitik Kimyada anlam çözümleme tabloları
7 Analitik Kimyada kavram ağları, zihin haritaları ve kavramsal değişim metinleri
8 Analitik kimyada kavram yanılgıları
9 Analitik kimyada kavram öğretimine yönelik ulusal ve uluslararası literatürlerin taranması
10 Analitik kimyada kavram yanılgılarına yönelik ulusal ve uluslararası literatürlerin taranması
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Analitik Kimyada kavram ağları, zihin haritaları ve kavramsal değişim metin örneklerinin hazırlanması
15 Ödevlerin teslimi ve değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) "Basic concepts of Analytical Chemistry", S.M. Khopkar, New Age Science, ISBN: 978 1 906574 00 0, 2008.
2) "Applied Concept Mapping: Capturing, Analyzing, and Organizing Knowledge", Brian M. Moon (Editor), Robert R. Hoffman (Editor), Joseph D. Novak (Editor), Alberto J. Cañas (Editor), ISBN-10: 1439828601; ISBN-13: 978-1439828601, CRC press, Taylor & Francis Group, 2011.
3) "Reconsidering Conceptual Change: Issues in Theory and Practice", Margarita Limón (Editor), L. Mason (Editor), ISBN-10: 9048159679; ISBN-13: 978-9048159673, Kluwer Academic publishers, 2010.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Grup çalışması, araştırma yapma, proje hazırlama, tartışma, sunum yapma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunum materyallerinin değerlendirmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sibel.kilinc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe saat 10-12 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 3 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 10 100
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Ödevi 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1544
ÖK.2544
ÖK.355443
ÖK.4545
ÖK.544455
ÖK.655345444
ÖK.75534544