DERS ADI

: Biyoloji Eğitimi Programlarının İncelenmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMB 5007 Biyoloji Eğitimi Programlarının İncelenmesi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste; Program geliştirme ile ilgili temel kavramların incelenmesi, Program geliştirme-program planlama- program yürütme- program değerlendirme arasındaki ilişkilerin incelenmesiProgram geliştirmede felsefi temeller ve bunlardan yararlanma yollarının incelenmesiProgram tasarım ve modellerinin incelenmesiProgram değerlendirme model ve yaklaşımlarının incelenmesi, Program değerlendirme yaklaşım ve modellerinin irdelenmesiDünyada ve Türkiye de fen bilimlerinde program geliştirme çalışmalarının karşılaştırmalı incelenmesi amaçlanmaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   program geliştirme ile ilgili temel kavramları inceleyebilme
2   program geliştirme-program planlama- program yürütme- program değerlendirme arasındaki ilişkileri inceleyebilme
3   program geliştirmede felsefi temeller ve bunlardan yararlanma yollarını inceleyebilme
4   program tasarım ve modellerini inceleyebilme
5   program değerlendirme model ve yaklaşımlarının inceleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel kavramlar
2 Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi temelleri)
3 Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (psikolojik ve toplumsal temeller)
4 Eğitim programı tasarımları
5 Program geliştirme modelleri
6 Program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme-değerlendirme, programa süreklilik kazandırma)
7 İhtiyaç belirleme (kullanılan yaklaşımlar ve teknikler)
8 Yıliçi sınavı
9 Eğitimde hedefler, hedeflerin sınıflandırması, bilişsel alanda hedef yazma
10 Duyuşsal ve psikomotor alanda hedef yazma
11 İçerik, içerik düzenlemedeki yaklaşımlar
12 Öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlaması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri)
13 Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi
14 Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi
15 Yılsonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Demirel, Ö. 2009; Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, Pegem Akademi Yayınları, Ankara
Küçükahmet, L. 2007; Program Geliştirme ve Öğretim, Nobel yayın Dağıtımı, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, bireysel çalışma, anlatım, soru yanıt teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 15 30
Sunum Hazırlama 2 15 30
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.134312
ÖK.234312
ÖK.334312
ÖK.434312
ÖK.534312