Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Biyoloji Öğretmenliği Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Biyoloji Öğretmenliği Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
1992'de Rio de Janeiro'daki konferansla birlikte koruma stratejilerine bir hedef olarak giren biyolojik çeşitlilik kavramı, günümüzde koruma/sürdürülebilirlilik söylemlerinin en önemli ve kapsamlı konularından birisi haline gelmiştir. Genlerin, türlerin ve ekosistemlerin çeşitliliği, sürdürülebilirlikle ilgili olarak küresel anlamda çok büyük bir potansiyel sermaye zenginliği olarak kabul edilmeye başlanmıştır. Biyoçeşitliliğin kaybedilmesi, küresel bir sorun olarak algılanmaktadır ve uluslararası kurallarla düzenlenmeye çalışılmaktadır. Özellikle dünya nüfusunun besin ihtiyaçları düşünüldüğünde, bitkisel kökenli genetik kaynaklar, gıda ve tarım için çok büyük önem taşımaktadır. Bu özelliklerin anlaşılması ve coğrafi bakış açısıyla yorumlanması dersin belli başlı amaçları arasındadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
WWF & IUCN. 1994. Centers of Plant Diversity. A Guide and Strategy for their Conservation (Eds. S.D. DAVIS, V.H. HEYWOOD, & A.C. HAMILTON), 3 volumes IUCN Publications Unit, Cambridge, U.K. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Tartışma, bireysel çalışma, anlatım, soru yanıt teknikleri. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ödev/sunum, yazılı sınav. |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|