DERS ADI

: Akdeniz Ekosistemi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMB 5023 Akdeniz Ekosistemi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Akdeniz Havzasının, özel olarak ise Türkiye'nin Akdeniz kesiminin kıyı ve karasal ekosistemleri ve bu çerçevede öncelikle mevcut bitki formasyonları üzerinde durulmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dersin amaç, kapsam ve içeriğini bilimin evrensel kuralları doğrultusunda anlamlandırma.
2   Bilgiye erişim ve konuların ilgili literatür bilgisi ışığında değerlendirebilme.
3   Bilimsel bir sorunu ortaya koyma ve araştırma stratejileri geliştirebilme.
4   Bilimsel yazın türleri konusunda bilgi edinme.
5   Bilimsel bir çalışmayı yazılı ve sözlü olarak sunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ekosistemin tanımı, ekosistemlerin ayrımını tayin eden faktörler
2 Dünya ekosistemlerinin genel özellikleri ve sınıflandırılması
3 Dünya ekosistemlerinin genel özellikleri ve sınıflandırılması
4 Karasal ekosistemler
5 Karasal ekosistemler
6 Akdeniz iklimi genel özellikleri
7 Dünya üzerindeki Akdeniz ekosistemleri
8 Akdeniz ekosistemlerinin genel vejetasyon yapısı
9 Arasınav
10 Akdeniz ekosistemlerinin genel vejetasyon yapısı
11 Akdeniz bölgesinin fiziki coğrafyası
12 Maki vejetasyonu ve türleri
13 Maki vejetasyonu ve türleri
14 Bölgeyi etkileyen diğer fitocoğrafik bölgeler ve iklimleri
15 Akdeniz havzasının küresel ve yerel sorunları
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Akman Y (1990) İklim ve Biyoiklim. Palme Yayın Dağıtım, Ankara
2. Atalay İ (1994). Vegetation Geography of Turkey. İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
3. Atalay İ (1997). Türkiye Coğrafyası, (5. Bask ). İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
4. Başlar S, Doğan Y, Mert HH (1998) Karasal Ekosistemler ve Bitkiler. Farklı Ekosistemlerde Uygulamalı Çevre Eğitimi Semineri, Çev-Kor, 9 Mayıs 1998, Ankara, 18-30.
5. Lavorel S (1999) Ecological diversity and resilience of Mediterranean vegetation to disturbance. Diversity and Distributions 5: 3 13
6. Le Houerou NH (2000) Restoration and Rehabilitation of Arid and Semiarid Mediterranean Ecosystems in North Africa and West Asia: Areview. Arid Soil Research and Rehabilitation, 14 :3­ 14.
7. Nahal I (1981) The Mediterranean climate from a biological viewpoint. pp. 63-86. In: Castri F., Woodall D, Fspecht RL (eds), Mediterranean Type Shrublands of the World, Ecosystems of the World 11. New York.







Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, bireysel çalışma, anlatım, soru yanıt teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev/sunum, yazılı sınav.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 5 65
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev hazırlama 2 15 30
Sunum hazırlama 2 15 30
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13215
ÖK.2234
ÖK.35344
ÖK.4144533
ÖK.5222352