DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Araştırma Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 5035 Matematik Eğitiminde Araştırma Tasarımı SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. IŞIKHAN UĞUREL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Matematik eğitimine yönelik bir araştırmanın sürecine (planlanması, uygulanması, verilerin analiz edilmesi ve raporun yazımına aşamalarına) yönelik çalışmaların nasıl yapılabileceğini kavrama. Bu tür seminerleri hazırlama ve sunma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir araştırmanın genel sürecini ve tasarım mantığını kavrama.
2   Araştırma örnekleri üzerinde derinlemesine okuma ve inceleme yapabilme.
3   Bir araştırmanın nasıl tasarlanabileceğini kavrama ve araştırma tasarım örnekleri geliştirebilme.
4   Matematik eğitimi alanında bir seminer hazırlama ve sunma
5   Bir araştırmanın aşamalarına yönelik birden fazla seminer hazırlama ve bunları ilişkilendirme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Araştırma, araştırma süreci ve araştırma ile ilişkili diğer bazı kavramlar.
2 Araştırma, araştırma süreci ve araştırma ile ilişkili diğer bazı kavramlar.
3 Genel olarak bir araştırmanın organizasyonu.
4 Araştırma tasarımı yapmada genel yaklaşımlar.
5 Farklı türdeki araştırmaların tasarım olarak yapısını ve içeriği karşılaştırma.
6 Araştırma tasarımına yönelik seminer hazırlama ve sunma çalışması.
7 Ara Sınav
8 Araştırma tasarımına yönelik seminer hazırlama ve sunma çalışması.
9 Araştırma tasarımına yönelik seminer hazırlama ve sunma çalışması.
10 Araştırma tasarımına yönelik seminer hazırlama ve sunma çalışması.
11 Araştırma tasarımı geliştirme uygulaması.
12 Araştırma tasarımı geliştirme uygulaması.
13 Araştırma tasarımı geliştirme uygulaması.
14 Araştırma tasarımı geliştirme uygulaması.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-- Clark, W. (1989). On the Dialectical Origins of the Research Seminar. In History of Science, Vol. 27, Part 1, No. 96, pp. 111-154.
-- Adam, K. (2004). Modelling Success: Enhancing International Postgraduate Research Students' Self efficacy for Research Seminar Presentations, Higher Education Research & Development, 23(2), 115-30.
-- Gahagan, J. S. (2002). A Historical and Theoretical Framework for the First-Year Seminar. In National Resource Center for The First-Year Experience and Students in Transition, The 2000 national survey of first-year seminar programs: Continuing innovations in the collegiate curriculum (Monograph No. 35) (pp. 5-10).
-- Creswell, J. W. (2008). Research Design, Qualitative, Quantative and Mix Methods Approaches, Third Ed., Sage Pub.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, araştırma-inceleme yoluyla öğrenme, küçük grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Ofis Tel: 0 232 420 4882-12429
E-mail: isikhan.ugurel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 8 7 56
Proje Hazırlama 1 70 70
Final Sınavı 3 1 3
Vize Sınavı 2 1 2
Diğer Kısa Sınav 5 1 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 244

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.153344
ÖK.2532344
ÖK.35433344
ÖK.45543244
ÖK.55453443344