DERS ADI

: Müzik Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSM 5049 Müzik Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BANU ÖZEVİN

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kodaly Yöntemi, Orff-Schulwerk Müzik ve Hareket Eğitimi Yaklaşımı, Dalcroze Eurhytmics Yöntemi, Suzuki Yöntemi ve Gordon un Müzik Öğrenme Teorisini analiz etme, bu yöntem ve yaklaşımlara uygun ders planlama

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kodaly Yönteminin felsefesi, ilkeleri, öğrenme-öğretme süreçlerini bilir ve bu yönteme göre ders planları hazırlar.
2   Orff-Schulwerk Müzik ve Hareket Eğitimi Yaklaşımının felsefesi, ilkeleri, öğrenme-öğretme süreçlerini bilir ve bu yaklaşıma göre ders planları hazırlar.
3   Dalcroze Eurhytmics Yönteminin felsefesi, ilkeleri, öğrenme-öğretme süreçlerini bilir ve bu yönteme göre ders planları hazırlar.
4   Suzuki Yönteminin felsefesi, ilkeleri, öğrenme-öğretme süreçlerini bilir.
5   Gordon un Müzik Öğrenme Teorisinin felsefesi, ilkeleri, öğrenme-öğretme süreçlerini bilir ve bu yönteme göre ders planları hazırlar.
6   Güncel Müzik Eğitimi Yöntem ve Yaklaşımlarını karşılaştırır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Müzik Eğitimi ve dünyadaki eğitim anlayışları
2 Kodaly Yöntemi felsefesi ve ilkeleri
3 Kodaly Yönteminde ders planlama
4 Kodaly Yönteminde ders planlama
5 Orff-Schulwerk Müzik ve Hareket Eğitimi felsefesi ve İlkeleri
6 Orff-Schulwerk Müzik ve Hareket Eğitiminde ders planlama
7 Orff-Schulwerk Müzik ve Hareket Eğitiminde ders planlama
8 Genel tekrar, sunumlar
9 Dalcroze Eurhytmics Yöntemi felsefesi ve İlkeleri
10 Dalcroze Eurhytmics Yöntemi ile ders planlama
11 Suzuki Yöntemi felsefesi, ilkeleri ve ders planlama
12 Gordon un Müzik Öğrenme Teorisi ilkeleri ve felsefesi
13 Gordon un Müzik Öğrenme Teorisi ve Orff-Schulwerk arasındaki ilişki
14 Güncel Müzik Eğitimi Yöntem ve Yaklaşımları arasındaki ilişkiler
15 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hegyi, E. Stylistic knowledge of the basis of the Kodaly concept
Suzuki, S. Sevgiyle Eğitmek
Mead, V. H. Eurhythmics
Orff, C. & Keetman, G. Music for children
Bilen, S. & Özevin, B. & Canakay, E. Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi
Bachmann, M. L. Dalcroze Today: An Educational Through and into Music. USA: Oxford University Press. (Çev. David Parlett).
Choksy, L. The Kodaly Method: Comprehensive Music Education from Infant to Adult. USA: Prentice Hall

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Aktif Öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 PR Proje
3 BNS BNS ODV * 0.40 + PR * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse devamlılık, derse katılım, ödev, sunum

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.ozevin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13.00-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Kitap Okuma 5 4 20
Ödev Hazırlama 2 15 30
Sunum Hazırlama 2 15 30
Proje Ödevi 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155552353
ÖK.255552153
ÖK.355552153
ÖK.455552453
ÖK.555552153
ÖK.655552253