DERS ADI

: Sanatsal Motivasyonda Disiplinlerarası Yaklaşım II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 5086 Sanatsal Motivasyonda Disiplinlerarası Yaklaşım II SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Psikolojik bir olgu olan motiv (güdü) ve motivasyon(güdülenme) kavramını ve kuramlarını açıklamak ve sosyal hayatta ve kişisel gelişimde motivasyon türleri, motivasyon yöntemlerinin önemini kavratmak. Motivasyonda yön ve bağlılık, disiplin ve odaklanma, değer ve değerler, kontrol ve odaklanma, performans, olasılıklar, harekete geçme gibi konuları ve bunların yaratma dürtüsü ve sanatsal motivasyonla ilişkisi ile ilgili görsel,yazınsal kaynakları araştırmak. Sanatsal motivasyonda, yaratma sürecinde çeşitli sanat dalları ve diğer disiplinlerle disiplinlerarası ilişkiyi, motivasyon ve kültür etkileşimini ilgili kaynaklar ışığında ve farklı güncel örnekler üzerinden kavratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanatsal yaratma ve sanat eğitimi sürecinde sanatsal motivasyonun kuram ve yöntemlerinin bilgisinin gerekliliğini ve önemini bilir.
2   Motivasyon yöntemlerini, disiplin ve odaklanma, kontrol ve sorumlulukları, başarıya giden yolları tanıma ve pratikte kullanabilir.
3   Sanatta disiplinlerarasılık kavramı ve bu kavram çerçevesindeki yaklaşımların önemini ve disiplinlerarası sanat eserlerini motivasyon kuramları ve sanat kuramları çerçevesinde çözümleyebilir.
4   Eğitimde bireysel farklılıkları gözönünde bulundurarak, motivasyon kaynaklarını disiplinlerarası yaklaşımla uygulama projesi ile doğru kullanabilir.
5   Görsel/işitsel sunum yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş. I.Dönem konularının hatırlanması. II.Dönem konularının ve proje uygulaması-yerleştirme ön bilgisi. Araştırma konularının seçilmesi.
2 Görsel sanatların örneklerle diğer sanat alanları ile etkileşimi ve sanatsal motivasyon kaynakları-çağdaş bir sanatçı örneği sunumu.
3 ders atölye görsel sunumları için araştırma konuları: - Sanatsal motivasyonda yön ve bağlılık, sanatsal iç disiplin ve odaklanma bağlamında, çağdaş bir sanatçı ve bir sanat eserinin anlam ve yorumu çalışması.
4 Sanatsal motivasyonda değer ve estetik değer oluşumu bağlamında, çağdaş bir sanatçı ve bir sanat eserinin anlam ve yorumu çalışması.
5 Sanatsal motivasyonda rastlantı ve olasılıklar, harekete geçme ve yaratma cesareti bağlamında, çağdaş bir sanatçı ve bir sanat eserinin anlam ve yorumu çalışması.(görsel sunum ve sunum metni)
6 -Sanatsal motivasyon ve kültür ilişkisi , sanatsal motivasyonda kültürlerarası etkileşime örnek sanatçı araştırması ve atölye görsel sunumu .
7 Disiplinlerarası-tematik yaklaşımda yerleştirme -Sanatsal Proje uygulamasına giriş.
8 ödev-arasınav+ders
9 Sanatta Disiplinlerarası tematik yaklaşım proje uygulaması gelişim aşamaları.1. aşama- sorunu-problemi belirleme) ve Proje ön eskiz çizimlerinin ve proje süreç dosyası oluşturma.
10 Disiplinlerarasılık, disiplinlerarası yaklaşım ve günümüz sanat eğitimindeki yeri ve önemi üzerine ilgili literatür incelemesi.
11 Sanatsal yaratıcılıkta disiplinlerarası yaklaşım ve motivasyon kavramı bakımından bu yaklaşımın farklı türlerinin sanat eğitimi alanından seçilmiş örnekler üzerinden incelenmesi .
12 Proje uygulaması uygun yöntem ve malzemelerinin seçimi .2. Aşama-(araştırma aşaması)
13 Sanatsal yaratıcılıkta disiplinlerarası yaklaşım ve motivasyon kavramı bakımından bu yaklaşımın farklı türlerinin çağdaş sanat eğitimi alanından örnekler üzerinden incelenmesi .Proje uygulaması -3. Aşama-(araştırma ve inceleme verilerinin plastik/görsel yorumu) ve Atölye maket, ilk örnek, taslak çizim sunumlarının sunumu.
14 Sanatta Disiplinlerarası tematik yaklaşım proje uygulaması sonuç ürün -yerleştirme sergilemesi . İşlenen konuların genel tekrarı ve son değerlendirme
15 final sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Motivasyon ve heyecana giriş (Arık, I.A),Günde Bir Doz Motivasyon (R. Marston), Görsel Sanatlarda Alımlama ve Sanatlararası Etkileşim (N.İpşiroğlu), Yaratma Dürtüsü (A.Storr), W.Worringer, Soyutlama ve Özdeşleyim, R.May, Yaratma Cesareti.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

görsel sunum ve anlatım yöntemi, pedagojik eleştiri yöntemi, karşılaştırmalı estetik yöntem.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

devamlılık, ders içeriğine uygunluk, teknik yeterlilik.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

arzu.aytekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 10 100
Uygulama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 2 2
Ödev Hazırlama 1 2 2
Sunum Hazırlama 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
Proje Ödevi 1 2 2
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.145144
ÖK.244144
ÖK.355144
ÖK.444244
ÖK.544245