Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Psikolojik bir olgu olan motiv (güdü) ve motivasyon(güdülenme) kavramını ve kuramlarını açıklamak ve sosyal hayatta ve kişisel gelişimde motivasyon türleri, motivasyon yöntemlerinin önemini kavratmak. Motivasyonda yön ve bağlılık, disiplin ve odaklanma, değer ve değerler, kontrol ve odaklanma, performans, olasılıklar, harekete geçme gibi konuları ve bunların yaratma dürtüsü ve sanatsal motivasyonla ilişkisi ile ilgili görsel,yazınsal kaynakları araştırmak. Sanatsal motivasyonda, yaratma sürecinde çeşitli sanat dalları ve diğer disiplinlerle disiplinlerarası ilişkiyi, motivasyon ve kültür etkileşimini ilgili kaynaklar ışığında ve farklı güncel örnekler üzerinden kavratmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Motivasyon ve heyecana giriş (Arık, I.A),Günde Bir Doz Motivasyon (R. Marston), Görsel Sanatlarda Alımlama ve Sanatlararası Etkileşim (N.İpşiroğlu), Yaratma Dürtüsü (A.Storr), W.Worringer, Soyutlama ve Özdeşleyim, R.May, Yaratma Cesareti. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
görsel sunum ve anlatım yöntemi, pedagojik eleştiri yöntemi, karşılaştırmalı estetik yöntem. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
devamlılık, ders içeriğine uygunluk, teknik yeterlilik. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
arzu.aytekin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|