DERS ADI

: Yas Danışmanlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5564 Yas Danışmanlığı SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu derste, bireylerin kayıp ve ölüm yaşantılarındaki dinamikler , farklı kuramsal yaklaşımlar doğrultusunda ele alınıp; öğrencilere yas danışmanlığı sürecinde kullanacakları yardım etme becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   .1Kayıp ve ölüm yaşantılarındaki dinamikleri açıklama 1Kayıp ve ölüm yaşantılarındaki dinamikleri açıklama 2.Yas ve kayıp yaşantılarına ilişkin kuramları açıklayıp ayırt etme 3. Yas danışmanlığındaki etkin yardım etme becerilerini kazanma 4.Etkin yas danışmanın özelliklerini bilme 5.Çözümlenmemiş yas sürecini yeniden başlatma ve sonlandırmayı bilme 1.
2   2.Yas ve kayıp yaşantılarına ilişkin kuramları açıklayıp ayırt etme 1Kayıp ve ölüm yaşantılarındaki dinamikleri açıklama 2.Yas ve kayıp yaşantılarına ilişkin kuramları açıklayıp ayırt etme 3. Yas danışmanlığındaki etkin yardım etme becerilerini kazanma 4.Etkin yas danışmanın özelliklerini bilme 5.Çözümlenmemiş yas sürecini yeniden başlatma ve sonlandırmayı bilme
3   3.Yas danışmanlığındaki etkin yardım etme becerilerini kazanma
4   4. Etkin yas danışmanın özelliklerini bilme
5   5.Çözümlenmemiş yas sürecini yeniden başlatma ve sonlandırmayı bilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Bağlanma kuramları
2 2.Kişilik ve yas tutma
3 3.Normal yas tepkileri
4 4.Yas danışmanlığı: normal yas tepkilerinin gösterilmesine yardımcı olmak
5 5.normal olmayan yas tepkileri
6 6.yas terapisi:patolojik yas tutma
7 7.kayıp türleri ve yas tutma,aile sistemleri
8 8.ödev/vize
9 9.psikolojik danışmanın kendi yası
10 10.kronik yas ile başa çıkma ve semptomatoloji
11 11.Kübler -Ross ve yas tepkileri
12 12.Erich Lindemann ve yas tepkileri
13 13.Farklı gelişim dönemlerinde ölüm ve kriz
14 14.çözümlenmemiş yas ve yardım etme
15 15.olgu sunumları /final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Worden, J.W.(1989) Grief Counseling and grief therapy.NY:Tavistock Publication.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

seminer sunumu,olgu sunumu,tartışma ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Seminer sunumları ve olgu sunumlarını değerlendirme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

feda.aysan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 15:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13133322125
ÖK.23133322125
ÖK.33133322125
ÖK.43133322125
ÖK.53133322125