DERS ADI

: Bireyle Psikolojik Danışma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5555 Bireyle Psikolojik Danışma SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilerin çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarını kullanarak danışanlarla psikolojik danışma yapma deneyimi kazanmalarını sağlamaktır. Dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından verilen süpervizyon desteği ile öğrencilerin danışmanlık becerilerini geliştirmeleri ve süreçte özgün psikolojik danışma oryantasyonlarını oluşturmaları amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikolojik danışma sürecini başlatmak, eyleme geçmek ve sonlandırabilmek
2   Psikolojik danışma sürecindeki belli başlı dinamikleri fark etmek
3   Danışan ile rapport kurmak: danışanla etkili bir psikolojik danışma ilişkisi kurabilmek
4   Psikolojik danışma sürecinde farklı davranış örüntülerini anlama ve bunlara uygulanacak etkin müdahaleleri kullanabilmek
5   Farklı özellikleri olan danışanlar ile kişiselleştirilmiş bireysel danışmanlık stratejilerini kullanmayı bilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bireysel danışma uygulamalarına giriş, Bireysel psikolojik danışmada etik ve mesleki sorunlar,
2 Psikolojik danışmanın bireysel özelikleri,
3 Süpervizyon ve bireysel danışma uygulaması
4 Psikoanalitik yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması
5 Adleryan yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması
6 Danışandan hız alan yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması
7 Yaşantısal ve Gestalt yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması
8 Ara sınav
9 Feminist yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması
10 Davranışsal yaklaşım ve bireysel danışma
11 Transaksiyonel analiz yaklaşımı ve bireysel danışma uygulaması
12 Farklılıklarla psikolojik danışma uygulamaları
13 Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal(RET) yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması ,
14 Gerçekçi yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması, Genel değerlendirme
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ivey, A. E. (1999). Intentional interviewing and counseling. California: Brooks/Cole. Meier, S. T., & Davis, S. R. (2006).
Psikolojik danışma: Temel öğeler. (S. Doğan (Ed.), D. Y. Bektaş, E. Ö. Kocabaş, S. Denizli, Çev.). Ankara: Pegem Yayıncılık. (Orijinal çalışma basım tarihi 2005).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Olgu sunumu, seminer ve öğretim üyesinin dersi anlatması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Seminer, tartışma, soru-cevap, araştırma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ferda.aysan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15153533333
ÖK.25153533333
ÖK.35153533333
ÖK.45153533333
ÖK.55153533333