DERS ADI

: Eğitim Programlarının Temelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EPÖ 5515 Eğitim Programlarının Temelleri ZORUNLU 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Eğitim Programları ve Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. İRFAN YURDABAKAN

Dersi Alan Birimler

Eğitim Programları ve Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; program geliştirme yaklaşımları-modelleri ve süreçleri ile bunlar arasındaki ilişkileri kavramak ve ilgili alanla yönelik hazırlanmış öğretim programını incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Program geliştirme ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme
2   Program geliştirmenin diğer bilimlerle olan ilişkisini kavrayabilme
3   Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilme
4   Belli başlı program geliştirme yaklaşımlarını karşılaştırabilme
5   Belli başlı program geliştirme modellerini analiz edebilme
6   Program geliştirme alanındaki literatürü izlemeye istekli oluş

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar,
2 Eğitim programı tasarımları
3 Program geliştirme modelleri
4 Program geliştirme modelleri
5 İhtiyaç analizi ve değerlendirilmesi
6 İhtiyaç analizi ve değerlendirilmesi
7 Hedef ve hedef davranışlar
8 Ara sınav
9 Hedef ve hedef davranışlar
10 İçerik analizi ve düzenlenmesi
11 İçerik analizi ve düzenlenmesi
12 Öğrenme-Öğretme süreçlerinin düzenlenmesi
13 Programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
14 Örnek programların incelenmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bloom, Benjamin S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: D. A. Özçelik Ankara: MEB Yayınevi
Çilenti, Kamuran. (1984). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara: Gül Yayınevi.
Demirel, Özcan. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları.
Demirel, Özcan. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık
Doğan, Hıfzı. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Önder Matbaacılık.
Erden, Münire. (1999). Eğitimde Program Değerlendirme. 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık
Ertürk, Selahattin. (1979). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi
John Mc Neil , Curriculum,
Byrnes, J. P. (2001). Cognitive Development and Learning in
Instructional contexts. (2th ed.) Boston: Allyn & Bacon.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Sunum Hazırlama 2 10 20
Ödev Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 247

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1333333
ÖK.2333333
ÖK.3333333
ÖK.4333333
ÖK.5333333
ÖK.6333333