DERS ADI

: Bireyle Psikolojik Danışma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5166 Bireyle Psikolojik Danışma SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Bu dersin amacı , öğrencilerin çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarını kullanarak danışanlarla psikolojik danışma yapma deneyimi kazanmalarını sağlamaktır. Dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından verilen süpervizyon desteği ile öğrencilerin danışmanlık becerilerini geliştirmeleri ve süreçte özgün psikolojik danışma oryantasyonları amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Psikolojik danışma sürecini başlatmak,eyleme geçmek ve sonlandırabilmek
2   2.Psikolojik danışma sürecindeki belli başlı dinamikleri fark etmek
3   3. Danışan ile rapport kurmak: danışanla etkili bir psikolojik danışma ilişkisi kurabilmek
4   4.Psikolojik danışma sürecinde farklı davranış örüntülerini anlama ve bunlara uygulanacak etkin müdahaleleri kullanabilmek
5   5. Farklı özellikleri olan danışanlar ile kişiselleştirilmiş bireysel danışmanlık stratejilerini kullanmayı bilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Bireysel danışma uygulamalarına giriş, bireysel psikolojik danışmada etik ve mesleki sorunlar
2 2. Psikolojik danışmanın bireysel özellikleri
3 3. Süpervizyon ve bireysel danışma uygulaması
4 4. Psikoanalitik yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması
5 5. Adleryen yaklaşım ve bireysel danışma
6 6. Danışandan hız alan yaklaşım ve birey danışma
7 7. Yaşantısal ve Gestalt yaklaşım
8 8. Ödev/ Vize
9 9. Feminist Yaklaşım ve bireysel danışma
10 10. Davranışsal yaklaşım ve bireysel danışma
11 11.TA ve bireysel danışma
12 12. Farklı gruplarda bireysel danışma uygulamaları
13 13.Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal yaklaşım ve bireysel danışma
14 14.Gerçekçi yaklaşım ve bireysel danışma
15 15. Genel değerlendirme ve final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Williamson,A. (2008). Brief psychological interventions in practice. West Sussex:John Wiley&Sons, Ltd.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

olgu sunumu, seminer, ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

seminer,tartışma, soru-cevap, araştırma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ferda.aysan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 16.00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1111521111
ÖK.2111521111
ÖK.3111521111
ÖK.4111521111
ÖK.5111521111