DERS ADI

: Suçlularla Psikolojik Danışma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5151 Suçlularla Psikolojik Danışma SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Öğrencilere suçlu çocuklarla psikolojik danışmanın nasıl yapılacağını kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Suç ve suçluluk kavramları ve ilgili araştırmaları öğrenme
2   Suçlunun kişilik özelliklerini analiz edebilme,
3   Suçluluğu artıran faktörleri (alkol, uyuşturucu v.b.), suçlunun aile çevresi ve özelliklerini tanıma,
4   Suçluluğu açıklayan kuramlar hakkında görüş kazanma,
5   Suçlularla psikolojik danışma yapabilme yeterliliği kazanma,
6   Suçlunun yeniden eğitimi ve topluma kazandırılmasına yardım edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Suç , suçluluk ve suçlu çocuk kavramları,
2 Suçluluğu inceleyen araştırmalar
3 Suçlunun kişiliği,
4 Damgalanma ve etkileri
5 Psikolojik faktörler ve suç ilişkisi,
6 Akıl hastalıkları ve suç ilişkisi,
7 Psikanalitik ve psikiyatrik görüş,
8 Arasınav
9 Saldırganlık ve şiddetin kökeni,
10 Suçluluk ve medya,
11 Suçlulara psikolojik yardım, grup danışmanlığı.
12 Suçlunun aile çevresi ve özellikleri,
13 Suçluluğu artıran faktörler (alkol, uyuşturucu v.b.),
14 Suçlunun yeniden eğitimi ve topluma kazandırılması.
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çocuk Suçluluğu ve Çocuk Mahkemeleri Sempozyumu (1983), Ankara:
A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No.130
Dönmezer, S.(1984). Kriminoloji 7. Baskı, İstanbul:Filiz Kitabevi,
Evrim, S. (1970 ) Psikolojik Açıdan Suçluluk Sorunu ve Psiko- Sosyolojik İzahı Denemesi, İstanbul:İstanbul Üniversitesi E. F.Yayınları No.1591.
Kanfer,F.H. ve Arnold P. G.( 1986 ), Helping People Change, USA: Pergamon Pres Inc.
Mordock, J. B. (1994 ). Counseling The Defiant Child. Crossroad, New York.
Onur, E. ( 1981)Suçlu Çocuklara Uygulanan Yaptırımlar ( Ders Notları ), Ankara:
A.Ü. Eğitim Fakültesi Eğitim Araştırmaları Merkezi,
Thompson, C. ve Linda .B. R. (1992), Counseling Children, California, Brooks/ Cole Publishing Company
Yavuzer, H.(1990), Çocuk ve Suç, Remzi Kitabevi, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru cevap, araştırma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlatım, tartışma, soru cevap, araştırma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1113315111
ÖK.2113315111
ÖK.3113315111
ÖK.4113315111
ÖK.5113315111
ÖK.6113315111