DERS ADI

: Eğitim Programlarının Geliştirilmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EPÖ 5040 Eğitim Programlarının Geliştirilmesi ZORUNLU 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HALE SUCUOĞLU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; program geliştirme yaklaşımları-modelleri ve süreçleri ile bunlar arasındaki ilişkileri kavramak, ilgili alanla yönelik hazırlanmış öğretim programını incelemek, alanla ilgili program geliştirmek ve program geliştirmede yaşanan sorunları ortaya koymaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Program geliştirme ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme
2   2-Program geliştirmenin diğer bilimlerle olan ilişkisini kavrayabilme
3   3-Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilme
4   4-Belli başlı program geliştirme yaklaşımlarını karşılaştırabilme
5   5-Belli başlı program geliştirme modellerini analiz edebilme
6   6-Program geliştirme alanındaki literatürü izlemeye istekli oluş
7   7.Alanına yönelik program geliştirebilme
8   8. Program geliştirmede yaşanan sorunları analiz edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar
2 Eğitim programı tasarımları, Program geliştirme modelleri
3 İhtiyaç analizi ve değerlendirilmesi
4 Hedef ve hedef davranışlar- İçerik analizi ve düzenlenmesi
5 Öğrenme-Öğretme süreçlerinin düzenlenmesi
6 Programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması, Örnek programların incelenmesi
7 Program geliştirme sorunları ile ilgili alan yazın incelemeleri
8 Ara sınav
9 Program geliştirme
10 Program geliştirme
11 Program geliştirme
12 Program geliştirme
13 Program geliştirme Program geliştirme Program geliştirme
14 Geliştirilen programların incelenmesi- Program geliştirmede yaşanan sorunlar
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bloom, Benjamin S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: D. A. Özçelik Ankara: MEB Yayınevi
Çilenti, Kamuran. (1984). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara: Gül Yayınevi.
Demirel, Özcan. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları.
Demirel, Özcan. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık
Doğan, Hıfzı. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Önder Matbaacılık.
Erden, Münire. (1999). Eğitimde Program Değerlendirme. 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık
Ertürk, Selahattin. (1979). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi.
Fidan, Nurettin. (1997). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi.
Karakaya, Şerafettin. (2004). Eğitimde Program Geliştirme Çalışmaları ve Yeni Yönelimler. Ankara: Asil yayın ve dağıtım
Morris, L. L. ve C.T. Fitz-Gibbon. (1998). Hedefler ve Hedef Davranışlarla Nasıl Başederiz Çev: Gürkan, T. ve F. D. Gözütok. Ankara: Pegem Yayınları
Özçelik, Durmuş Ali. (1991). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: ÖSYM Yayınları.
Saylan, Nevin. (1995). Eğitimde Program Tasarısı. Temeller-Prensipler-Kriterler. Balıkesir: İnce Ofset.
Sönmez, Veysel. (1994). Eğitim Felsefesi. Ankara: Pegem Yayınları.
Sönmez, Veysel. (2009). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Varış, Fatma. (1996). Eğitimde Program Geliştirme Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yayıncılık
Walker D. (1990)Fundamentals of curriculum,
Oliva, P. F. (1988), Developing the currıculum
John Mc Neil , Curriculum,
Byrnes, J. P. (2001). Cognitive Development and Learning in
Instructional contexts. (2th ed.) Boston: Allyn & Bacon.
Cruickshank, D. R; Bainer, D, L.; Metcalf, K. K. (1999). The Act of Teaching. (Second Edition). Boston: McGraw Hill.
Doğanay, A. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegema yayıncılık.
Driscoll, M. P. (1994). Psychology of Learning for Instruction.
Boston: Allyn & Bacon.
Preston, D. Feden and Robert M. Vogel. (2003). Methods of Teaching:
Applying Cognitive Science to Promote Student Learning. USA:McGraw Hill.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap, uzaktan öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev
3 SNM Sunum
4 BNS BNS PR * 0.40 + ODV * 0.40 + SNM * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Eğitim Bilimleri Enstitüsü^'nün belirlediği kriterler geçerlidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halesucuoglu@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 10 130
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 256

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1333333
ÖK.2333333
ÖK.3333333
ÖK.4333333
ÖK.5333333
ÖK.6333333
ÖK.7333333
ÖK.8333333