DERS ADI

: Öğretimde Yaratıcı Etkinlikler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EPÖ 5025 Öğretimde Yaratıcı Etkinlikler SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. AHMET MURAT ELLEZ

Dersi Alan Birimler

Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; Yaratıcılığın gelişimi ve önemini kavrayarak öğretimde kullanılacak yaratıcı etkinlikleri öğrenme ve uygulama becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaratıcılığın önemini kavrayabilme
2   Yaratıcılığın gelişimini ve gelişimini etkiyen faktörleri açıklayabilme
3   Yaratıcılık ile düşünme arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
4   Yaratıcığın öğretim programlarındaki yerini kavrayabilme
5   Yaratıcılık alanındaki literatürü izlemeye istekli oluş
6   Yaratıcı etkinlikleri planlama ve uygulamaya istekli olma
7   Yaratıcı etkinlikler hazırlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yaratıcı Düşünme ve Boyutları
2 Yaratıcı düşünmenin gelişimi Yaratıcılığın aşamaları
3 Yaratıcı bireyin özellikleri Yaratıcılığın engelleri
4 Ailede ve sınıfta yaratıcılığın gelişimi
5 Güdü ve yaratıcılık
6 Farklı düşünme ve etkinlikleri
7 Yaratıcı problem çözme ve teknikleri
8 Ara sınav
9 Beyin fırtınası ve yöntemleri
10 Eleştirel düşünme
11 Yaratıcı oyunlar
12 Yaratıcı oyunlar
13 Yaratıcı yazma etkinlikleri
14 Sınıfta yaratıcı etkinlikler
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Amabile T (1983) The social psychology of creativity. Springer, NY
Higgins JM (1994) 101 Creative problem solving techniques. New Management Publishing, FL
Jungk R, Mu¨ ller N (1987) Future workshops: how to create desirable futures. Institute for Social Inventions, London
Millar GW (1997) E. Paul Torrance The Creativity Man . Ablex Publishing, NJ
Osborn A (1953) Applied imagination. Scribner s, NY
Parnes SJ (1997) Optimize the magic of your mind. Bearly Limited,
STERNBERG, R.J. (1997). Successful Intelligence. New York: Plume.
STERNBERG, R.J. (Ed.) (1999a). Handbook of Creativity. New York: Cambridge University Press.
STERNBERG, R.J. (1999b). A propulsion model of creative contributions. Review of General Psychology,
3, 83 100.
STERNBERG, R.J. (1999c). The theory of successful intelligence. Review of General Psychology,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap, uygulama, uzaktan öğretim.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yönetmeliği Kuralları uygulanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

murat.ellez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Uygulama 6 3 18
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1333333
ÖK.2333333
ÖK.3333333
ÖK.4333333
ÖK.5333333
ÖK.6333333
ÖK.7333333