Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Yüksek Lisans (İngilizce) |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. SADIK ÖZLEN BAŞER |
Dersi Alan Birimler |
Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Yüksek Lisans (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Denizcilik sektörüne ilişkin iktisat teorisine uygun olarak ekonometrik model kurma ve anlama becerisini kazandırmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Washington, S., Karlaftis, M. and Mannering, F. Statistical and Economic Methods For Transportation Data Analysis 1st Ed, CRC Press, London 2003 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sınıfta denizcilik işletmeleri ve ötesinde çeşitli veri analizlerine ve geniş uygulamalara sahip çok sayıda uygulama ve yöntem sunulacaktır. Kapsanan materyal, istatistik derslerinde genellikle kapsanan tekniklerin ötesine geçer. Derste, model tahmini ve uygulaması üzerinde durulurken, yöntemlerin doğru bir şekilde uygulanması ve anlaşılması için altta yatan teori ve sınırlamalar tartışılacaktır. Öğrenciler, gerçek dünya verilerini kullanarak sınıfta öğrenilen kavramları uygulayabilecek ve ayrıca R, Matlab, Stata, Biogeme, Eviews, Limdep ve SPSS gibi yazılımlarda ekonometrik model geliştirmeyi öğreneceklerdir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Denizcilik endüstrisi verilerini kullanarak ekonometrinin araştırılması, incelenmesi, eleştirisi, uygulanması ve sunumundaki bilgi, beceri ve yeterlilikler. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç.Dr. Sadık Özlen BAŞER |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|