DERS ADI

: Din Eğitiminin Amaçları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5087 Din Eğitiminin Amaçları SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Eğitimin genel amaçları çerçevesinde din eğitiminin amaçları konusunda öğrencilerin mevcut bilgi birikimlerini arttırarak düşünüp fikir üretmelerini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Din eğitiminin amaçları hakkında bilgisini arttırır.
2   Amaçlar bakımından eğitim ile din eğitimi arasındaki ilişkiyi kavrar.
3   Eğitimde amaçlar konusundaki tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
4   Bu tartışmalar bağlamında din eğitimini değerlendirir.
5   Din eğitiminde amaçlara dair tutarlı ve makul bilgiye ulaşır.
6   Doğru düşünmeyi ve fikir üretmeyi öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Din eğitiminin amaçları üzerine beyin fırtınası
2 Eğitimde "amaç" ve "hedef" kavramlarının tahlili
3 Eğitimde Amaçlar: Nitelik ve Yorumlama
4 Amaçların Kaynakları
5 Eğitimde Amaçlar ve Değer Yargıları
6 Eğitimde Amaçlar ve Din
7 İslâm Dinî Eğitiminde Amaçlar
8 Ara Sınav
9 Tartışma I: Yetiştirmek-Öğretmek-Biçimlendirmek
10 Tartışma II: Doğa mı Kültür mü
11 Tartışma III: Toplum mu Çocuk mu
12 Tartışma IV: Öğretilmeye Değer Olan Nedir
13 Sonuç: Din Eğitiminde Amaçlar Nasıl Olmalı
14 Din Eğitiminin Amaçları Üzerine Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Selahattin Parladır, Din Eğitiminde Hedefler, DEÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi, İzmir 1995.
Hasan Çelikkaya, Eğitime Giriş, Alfa Yay., İstanbul 1997.
Halis Ayhan, Eğitim Bilimine Giriş, Şule Yay., İstanbul 1995.
Benjamin Bloom, İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme, (çev. D. Ali Özçelik), Ankara 1979.
Hilmi Ziya Ülken, Eğitim Felsefesi, Ülken Yay., İstanbul 2001.
Cemal Yıldırım, Eğitim Felsefesi, Anadolu Üniversitesi Yay., Ankara 1987.
Olivier Reboul, Eğitim Felsefesi, İletişim Yay., İstanbul 1991.
A. North Whitehead, Eğitimin Gayeleri, (çev. Sofi Huri), MEB Yay., İstanbul 1971.
Bertrand Russel, Eğitim Üzerine, Say Yay., İstanbul 1996.
Selahattin Parladır, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Anadolu Mat., İzmir 1996.
Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yay., Ankara 1988.
Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Pegema Yay., Ankara 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru-cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme için kullanılan ödev/sunum vasıtasıyla bilgiye ulaşmayı ve kullanmayı öğrenen öğrenci, sınavlar vasıtasıyla bilgilenme sürecine dair bireysel farkındalık düzeyini anlayarak sürece yön verme becerisi kazanır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bulent.celikel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 15:00 - 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 7 7
Ödev Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14345
ÖK.24345
ÖK.34345
ÖK.44345
ÖK.54345
ÖK.64345