DERS ADI

: Karşılaştırmalı Dinler: Semitik ve Hint Kökenli Dinlerde İnanç, İbadet ve Uygulamalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5201 Karşılaştırmalı Dinler: Semitik ve Hint Kökenli Dinlerde İnanç, İbadet ve Uygulamalar SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HAKKI ŞAH YASDIMAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Semitik dinlerdeki ibadet uygulamaları ve bayram kutlamalarının öğrenilmesini sağlamaktır. İbadet ve bayramların söz konusu dinlerdeki önemi ve gelişim süreci anlatılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yahudilikte ibadetin önemini ve nasıl yapıldığını kavrar.
2   Yahudi mabedinin Yahudi tarihindeki önemi hakkında bilgi edinir.
3   Hıristiyanlıkta ibadetin önemini ve nasıl yapıldığını kavrar.
4   Hıristiyanlıkta mabedin önemi hakkında bilgi sahibi olur.
5   Yahudi ve Hıristiyan bayramlarının mitolojik kökenini öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin amacı ve kaynakları
2 Yahudilikte mabet anlayışı
3 Yahudilikte günlük ibadetler
4 Şabat: Yahudilerde haftalık ibadet
5 Yahudilerin ibadetlerde kullandığı objeler
6 Yahudi bayramlarının mitolojik kökeni
7 Fısıh ve Sukkot: Başlıca Yahudi bayramları
8 Ara Sınav
9 Hıristiyanlıkta kilise
10 Hıristiyanlıkta günlük ibadetler
11 Hıristiyanlıkta Pazar ayini
12 Hıristiyanların ibadetlerde kullandığı objeler
13 İncillerde bayramlara yönelik atıflar
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Adem Özen, Yahudilikte İbadet, Ayışığı, İstanbul, 2001.
2) Ali Erbaş, Hıristiyanlıkta İbadet, Ayışığı, İstanbul, 2003.
3) Ahmet Güç, Dinlerde Mabet ve İbadet, Ensar Neşriyat, İstanbul, 2005.
4) Mehmet Katar, Hıristiyan Bayramları Üzerine Bir Araştırma , Dinî Araştırmalar, 2001, cilt: III, sayı: 9, s. 7-27.
5) Mehmet Katar,, Hıristiyanlıkta Paskalya (Başlangıçtan Günümüze İsa nın Diriliş Kutlamaları), Ankara, 2003.
6) Münir Yıldırım, Ortodoks Kilisesinde Paskalya , Dinî Araştırmalar, 2005, cilt: VII, sayı: 21, s. 67-76.
7) Abraham Ezra Millgram, Jewish Worship, Jewish Publication Society of America, 1975.
8) Reuven Hammer, Entering Jewish Prayer: A Guide to Personal Devotion and the Worship Service, Schocken Books, New York, 1994.
9) Hayyim Schauss, The Jewish Festivals: A Guide to Their History and Observance, Schocken Books, New York, 1996.
10) Theodor H. Gaster, Passover: Its History and Traditions, Greenwood Pub., USA, 1999.
11) Geoffrey Parrinder, Worship in the World s Religions, Faber and Faber Limited, London 1961.
12) Susan J. White, Foundations of Christian Worship, Westminster John Knox Press, London, 2006.
13) Geoffrey Wainwright, The Oxford History of Christian Worship, Oxford Univ. Press, Oxford, 2006.
14) Franklin M. Segler & Randall Bradley, Christian Worship: Its Theology and Practice, B&H Publ., USA, 2006.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hakki.ydiman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Kitap Okuma 3 3 9
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13435
ÖK.23435
ÖK.33435
ÖK.43435
ÖK.53435