Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. MEHMET AYDIN |
Dersi Alan Birimler |
Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
öğrencinin işrak felsefesinin kaynakları, ortaya çıkışı ve gelişim seyri hakkında bilgi sahibi olması yanında işrak filozoflarının felsefeye ve felsefi problemlere yaklaşımlarını analiz edebilecek ve yorumlayabilecek bir kavrayışa ulaşması amaçlanmaktadır. Bu sayede işrak felsefesinin İslam felsefesi içinde ortaya çıkan önemli bir felsefe ekolü olduğu ve islam düşüncesinin gelişmesinde ve zenginleşmesinde önemli bir yere sahip olduğu açıkça görülecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1- Sühreverdi, İşrak Felsefesi (Hikmetu'l-İşrâk), çev., Tahir Uluç, İz Yayıncılık, İstanbul 2010. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatma, araştırma, analiz, soru-cevap, ödev. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrenciler, işrak felsefesinin kaynakları, ortaya çıkışı ve gelişim dönemleri ile birlikte meşşailik, tasavvuf ve kelam ile ilişkisi gibi konular ve problemler üzerinde kavrayıcı, uygulayıcı bilgi ve becerilerini geliştirirler. |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile derse yönelik performanslarına göre değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
mehmetaydin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma : 15:oo---16:30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|